  • 1. Data: 2004-10-29 08:24:38
    Temat: Internet
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Pytanie w związku ze zmianami w podatku dochod od os. fiz tj możliwości
    odliczenia 760 zł od usług internetówych. Jak US będzie rozpartywał próby
    włożenia do tych usług kosztów kart zdrapek pre-paid. Przypomne, że usługa
    GPRS umożliwia transmisje danych pomiędzy telefonem a internetem.

    Czy w związku z tym US uzna ten koszt jako 'internet' czy też z powodu
    braku możliwości weryfikacji jaka część była przeznaczona na internet a
    jaka na rozmowy- odmówi? Sprawa jest oczywista czy lepiej poprosić US o
    wykladnie na piśmie (za 15zł znaczek?)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-10-29 10:14:03
    Temat: Re: Internet
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 29-10-2004 10:24, Użytkownik Sebol napisał:

> [...]
    > braku możliwości weryfikacji jaka część była przeznaczona na internet a
    > jaka na rozmowy- odmówi? Sprawa jest oczywista czy lepiej poprosić US o

    IMO GPRS się nie kwalifikuje bo ulga dotyczy wydatków "z tytułu
    użytkowania sieci internet w lokalu (budynku) będącym miejscem
    zamieszkania podatnika".
    Za to wygląda na to, że w przypadku gdy w danym lokalu zamieszkuje kilka
    osób to każda z nich może sobie odliczyć swoje 760 zł. Tylko jak np. w
    przypadku takiej neostrady skłonić pacanów z tepsy do wystawienia
    kolejnych faktur na inne osoby. Nie da się.

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2004-10-29 13:02:18
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 12:14:03 +0200, du hast mich gefragt naskrobał(a):

> [...]
    > Za to wygląda na to, że w przypadku gdy w danym lokalu zamieszkuje kilka
    > osób to każda z nich może sobie odliczyć swoje 760 zł.

    ciekawe :>

    > Tylko jak np. w
    > przypadku takiej neostrady skłonić pacanów z tepsy do wystawienia
    > kolejnych faktur na inne osoby. Nie da się.

    czemu tak sądzisz?

    odbiorca:
    <imie1,nazwisko1>
    <imie2,nazwisko2>
    <adres>

    IMO jeżeli uda się podpisać umowę w kilka osób to czemu nie?

  • 4. Data: 2004-10-29 13:48:16
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > IMO GPRS się nie kwalifikuje bo ulga dotyczy wydatków "z tytułu
    > użytkowania sieci internet w lokalu (budynku) będącym miejscem
    > zamieszkania podatnika".

    IMVHO - a kto mi zabroni korzystać z internetu w domowym zaciszu
    przez GPRS? Czy nie da sie korzystać z komórki "w lokalu (budynku)
    będącym miejscem zamieszkania podatnika" ???

    PawelZ
    -----------

  • 5. Data: 2004-10-29 22:17:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, du hast mich gefragt wrote:
    [...]
    > + to każda z nich może sobie odliczyć swoje 760 zł. Tylko jak np. w przypadku
    > + takiej neostrady skłonić pacanów z tepsy do wystawienia kolejnych faktur na
    > + inne osoby. Nie da się.

    "Kolejnych" pewnie nie.
    Ale nie da się przypadkiem załatwić umowy "na kilka osób" ?
    Ja wiem że to może być trudne ;)
    Ale.. ale w sumie byłoby *korzystniejsze* dla operatora: w razie
    braku spłaty mogą ścigać kogą z korzystających chcą, a nie "tylko
    tego jednego z umowy".
    "Cywilnych" przeszkód prawnych przecież nie ma, chyba żeby była jakaś
    specregulacja w Prawie Telekomunikacyjnym.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-11-02 07:10:55
    Temat: [OT] - Re: Internet
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]
    > "Cywilnych" przeszkód prawnych przecież nie ma, chyba żeby była jakaś
    > specregulacja w Prawie Telekomunikacyjnym.

    Jest (fizyczna) - błękitna linia.
    Złożyłem reklamację na bezpodstawne naliczanie opłat za zablokowanie
    dostępu do 0 700.
    Od września nie wolno naliczać (a podobno już od marca).
    I co?
    Moja reklamacja została rozpatrzona negatywnie.
    Mało tego - na fakturze pazdziernikowej jest naliczona po raz kolejny.
    Wysłałem teraz reklamację na piśmie wyzywając ich od oszustów i
    złodzieji - ciekawe czy teraz uznają.

    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2005-01-10 21:33:54
    Od: Misiek WM <misiekwm@poczta.[spam].onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 15:02:18 +0200, Sebol
    <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisal(-a):

    >Dnia Fri, 29 Oct 2004 12:14:03 +0200, du hast mich gefragt naskrobał(a):

    [ciach]

    >IMO jeżeli uda się podpisać umowę w kilka osób to czemu nie?

    Wg ustawy (przy odliczeniach wspólnych z małżonkiem) możliwe jest
    odliczenie wydatków na internet przez każdego z małżonków z
    zastrzeżeniem, że faktura za internet jest na obydwoje. Byłem dziś w
    telepunkcie TPSA i dowiedziałem się, że nie ma możliwości przepisanie
    posiadanego telefonu z jednego małżonka na obydwoje. Nie ma też w TPSA
    mozliwości otrzymania nowego numeru którego posiadaczem będą dwie
    osoby - kiedyś (wcale nie tak dawno temu) było to możliwe. Wynika z
    tego, że takie wspólne a przez to bardzo korzystne odliczenia mogą
    dokonywać tylko ci, którzy w tych dawnych czasach kupili linie
    telefoniczna na obydwoje małżonków.
    To wg mnie jest skandal !!!!

    --
    Misiek WM - m...@p...spam.pl
    Reply! Reply? Zamien! spam=onet :)

  • 8. Data: 2005-01-10 21:47:33
    Od: "Lojka" <l...@p...viknet.pl>

    Użytkownik "Misiek WM" <misiekwm@poczta.[spam].onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego, że takie wspólne a przez to bardzo korzystne odliczenia mogą
    > dokonywać tylko ci, którzy w tych dawnych czasach kupili linie

    No właśnie. Dzisiaj akurat było u mnei pare klientów z zapytaniem, czy mogą
    przepisać umowe na dwoje małzonków (oczywiście wtedy faktura byłaby na
    obojga), by mogli oboje rozliczyć sobie internet od podatku, ale ..... jak
    już wyżej napisał grupowicz czy to jest zgodne z prawem(?) Czy istnieje
    jakiaś temu ustawa, że prawidłowo bądź nieprawidlowo powinno się tak zrobić?
    Bo ja już zgłupiałam i generalnie już sama nie wiem czy na to pozwolić ...
    pzdr