  • 1. Data: 2004-03-30 07:48:16
    Temat: Internet + VAT jeszcze raz, ale inaczej
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

    Witam.
    Mam taką sytuację:
    Prowadzę działalność gospodarczą (KPiR, VAT). W ramach tej działalności
    wykupuję łącze od TP S.A. i jednoczeście użyczam tego łącza osobie
    fizycznej.
    Łącze służy głównie mnie, udostepniam "nadmiar" przepustowości... ;-)
    Oprócz tego mam także inną sprzedaż opodatkowaną. I teraz pytanie:
    jak obliczyć ile VAT moge sobie odliczyć z kosztów tego łącza (abonament,
    urządzenia, itp.) ? Czy jest to tak samo jakbym nie korzystał z tego łącza,
    tylko udostępniał innym ? Z drugiej strony czy trzeba będzie jakoś udowodnić
    w US, że wykorzystanie łącza ma związek ze sprzadażą opodatkowaną ?
    Pozdrowienia,
    --
    K.G.

  • 2. Data: 2004-03-30 08:18:46
    Temat: Re: Internet + VAT jeszcze raz, ale inaczej
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

    Użytkownik "druciak" <t...@x...onet.pl> napisał w wiadomości
    (...)
    Tak po zastanowieniu wyszło mi, że odliczenie abonamentu i czegokolwiek
    na infrastrukturę i utrzymanie sieci (no i oczywiście wszystkie inne koszty
    nie związne ściśle ze sprzedażą opodatkowaną) chyba wynika ze wzorku:
    sprzedaż - sprzedaż zwolniona/sprzedaż opodatkowana
    Jesli jest inaczej, prosze o poprawienie.
    Pozdrawiam,
    --
    K.G.

  • 3. Data: 2004-03-30 13:25:30
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    udowodnić
    > w US, że wykorzystanie łącza ma związek ze sprzadażą opodatkowaną ?

    Nie wiem, czemu udostępnianie łącza traktujesz jako sprzedaż
    nieopodatkowaną? Bo tak to zrozumiałem z dalszej części wątku (drugiego
    posta).
    Zakładam, że masz taką działaność wpisaną w zezwolenie. Nie jest ona
    zwolniona z VATu.
    Osobie fizycznej też wystawia się faktury VAT.
    VAT z tepsy naliczasz (do odliczenia) cały, a do zapłaty, jako należny, z
    wystawionej faktury.

    Tomek

  • 4. Data: 2004-03-31 06:44:25
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

    Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    (...)
    > Nie wiem, czemu udostępnianie łącza traktujesz jako sprzedaż
    > nieopodatkowaną? Bo tak to zrozumiałem z dalszej części wątku (drugiego
    > posta).
    Miałem na myśli sytuację po 1 maja.
    (...)

    Pozdrawiam,