  • 1. Data: 2002-12-31 07:18:48
    Temat: Interpretacja RMF 22.12.1999r. - Wykonanie przepisów ustawy o VAT
    Od: "Candeo" <j...@p...onet.pl>

    Cytuje:
    § 66. 1. Obnizona do wysokosci 0% stawke podatku stosuje sie do:
    [...]
    2) uslug:
    [...]
    c) projektowania budowlanego, technologicznego i urbanistycznego,
    w zakresie rzeczoznawstwa, uslug prawniczych swiadczonych przez notariuszy,
    adwokatów i radców prawnych,

    I moje pytanie: co to jest projektowanie technologiczne? Czy jest to gdzies
    wyjasnione?
    Ufff...polskie prawo podatkowe....
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2002-12-31 09:17:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Cytuje:
    > § 66. 1.
    > I moje pytanie: co to jest projektowanie technologiczne? Czy jest to
    gdzies
    > wyjasnione?

    W słowniku jest. I to wystarczy.

    A poza tym znajdź sobie nowe rozporządzenie.
    Po co analizować rozporządzenie, które już
    od dawna nie obowiązuje. Jeszcze
    coś sobie zaszkodzisz

  • 3. Data: 2002-12-31 09:23:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > W słowniku jest. I to wystarczy.

    A które wydanie słownika jest obowiązujące ? ;-)

    Pix

  • 4. Data: 2002-12-31 09:29:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A które wydanie słownika jest obowiązujące ? ;-)
    >
    > Pix

    Obojętne :-)
    Zależy co tak naprawdę chcesz
    "uznać za/podciągnąć pod"
    to projektowanie.

  • 5. Data: 2002-12-31 09:44:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Obojętne :-)
    > Zależy co tak naprawdę chcesz
    > "uznać za/podciągnąć pod"
    > to projektowanie.

    I tu właśnie może powstać problem niezdefiniowania w przepisie
    _kluczowych_ pojęć co skutkuje później dowolnością urzędniczej
    interpretacji :-(

    Pix

  • 6. Data: 2002-12-31 09:48:53
    Od: "Candeo" <j...@p...nospam.onet.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message news:auro1i$g21$1@news.tpi.pl...
    > Zależy co tak naprawdę chcesz
    > "uznać za/podciągnąć pod"
    > to projektowanie.

    No wlasnie, o to pytam, co moge pod to podpiac?
    Kto/co o tym decyduje?
    Tylko widzimisie kontrolera z US?
    Poza tym w slowniku nie znajdziesz takiego koszmaru
    lingwistycznego\logicznego: "projektowanie technologiczne"
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2002-12-31 09:51:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > I tu właśnie może powstać problem niezdefiniowania w przepisie
    > _kluczowych_ pojęć co skutkuje później dowolnością urzędniczej
    > interpretacji :-(

    Ale też jaka piękna może być obrona wtedy :-))

  • 8. Data: 2002-12-31 09:56:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Poza tym w slowniku nie znajdziesz takiego koszmaru
    > lingwistycznego\logicznego: "projektowanie technologiczne"

    projektowanie dotyczące technologii
    przecież to temat rzeka :-0

    i tu pix ma rację
    co technologia, to inny zakres, inne pojęcia,
    inne definicje będą
    (jak by się uprzeć wszystko prawie jest
    technologią :-))

  • 9. Data: 2002-12-31 10:00:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > No wlasnie, o to pytam, co moge pod to podpiac?
    > Kto/co o tym decyduje?

    Ty decydujesz.

    > Tylko widzimisie kontrolera z US?

    Oni mogą zweryfikować, czy zdecydowałeś dobrze :-)))

    Dajmy spokój tej zabawie.
    Albo wiesz co robisz i jest to projektowanie
    technologiczne, albo nie wiesz co robisz i
    chcesz, żeby to bylo projektowanie takie właśnie.
    Jeśli potrafisz się obronić przed zarzutem jakiegoś naciągania
    na preferencyjną stawkę, to dobrze. Jeśli nie,
    zastosuj standardową stawkę (będzie mniej wszystkiego)

    CEZ

  • 10. Data: 2002-12-31 10:04:44
    Od: "Candeo" <j...@p...nospam.onet.pl>

> [...]
    > przecież to temat rzeka :-0
    >
    > i tu pix ma rację
    > co technologia, to inny zakres, inne pojęcia,

    No i wlasnie znalazlem definicje w objasnieniach do PKD:
    - projektowanie technologiczne łącznie z doradztwem i sprawowaniem nadzoru
    budowlanego dla: górnictwa, przemysłu, transportu, ochrony środowiska itp.,

    Jak widac jest to temat bardzo ograniczony. I nie dla mnie :-(
    Dzieki za odpowiedzi.
    Nasze prawo podatkowe sprawia wrazenie jakby toworzacy je chcieli
    zrobic wyjatki dla swych przyjaciol itd. Ale to juz inna historia..
    Jacek