  • 1. Data: 2012-01-06 12:44:34
    Temat: Inwentaryzacja - coś się zmieniło w tym roku ?
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Czy słyszeliście coś o zmianach w Inwentaryzacji i obowiązku wykonania jej
    zarówno na 31 grudnia jak i 1 stycznia ? Taką informację i polecenie
    otrzymał znajomy z biura podatkowego a ja się zastanawiam jaki tego sens.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2012-01-06 18:07:27
    Temat: Re: Inwentaryzacja - coś się zmieniło w tym roku ?
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Marek w <news:4f06ecaf$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Czy słyszeliście coś o zmianach w Inwentaryzacji i obowiązku wykonania jej
    > zarówno na 31 grudnia jak i 1 stycznia ?

    Tak, jakieś 9 lat temu o tym słyszeliśmy...

    § 27
    1. Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi spisu z
    natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i
    pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i
    odpadów, zwanego dalej "spisem z natury", na dzień 1 stycznia, na koniec
    każdego roku podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku
    podatkowego, a także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów
    wspólników lub likwidacji działalności.

    2. Spis z natury podlega wpisaniu do księgi także wówczas, gdy osoby
    prowadzące działalność gospodarczą sporządzają go za okresy miesięczne oraz
    gdy na podstawie odrębnych przepisów jego sporządzenie zarządził naczelnik
    urzędu skarbowego.

    3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
    działalności, spisem z natury należy objąć również wyposażenie.

    --
    Tomasz Nycz

  • 3. Data: 2012-01-07 08:21:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jan 2012, Marek wrote:

    > Czy słyszeliście coś o zmianach w Inwentaryzacji

    Nie, Tom wyjaśnił :), ale dodam:

    > i obowiązku wykonania jej
    > zarówno na 31 grudnia jak i 1 stycznia ? Taką informację i polecenie otrzymał
    > znajomy z biura podatkowego a ja się zastanawiam jaki tego sens.

    Sens jest prosty jak drut kolczasty, a ja mam pytanie: czy przeczytałeś
    (Ty i znajomy) *PRZEPIS* dotyczący owego spisu?
    Bo to wiele wyjaśni ;)
    "na dzień 1 stycznia, na koniec każdego roku podatkowego"

    1. To, że OF mają rok podatkowy pokrywający się z rokiem kalendarzowym,
    w sumie stanowi wyjątek od reguły :> (rzekłbym: "powszechny wyjątek")
    2. Spis jest robiony "na". Nie "w". Towar nieruszany przez cały 1.I
    (bo święto było) w dniu 2.I jest ciągle "na", mimo że nie "w".
    3.I, jeśli nie ruszano stanu, też jest "na". I 3.I też. Ba, spis
    może trwać dłuższy czas ;)
    BTW: nie znalazłem wymogu "niezwłocznie" w przepisach, przeoczyłem coś? :D
    3. Z powyższego wynika ni mniej ni więcej, niż to, że spis robiony
    wg stanu *na* 23:59:59.(9) 31.XII danego roku to jest TEN SAM SPIS, co
    spis robiony "na" 1.I roku następnego.

    Po prostu wyniki ujmuje się dwa razy - raz na koniec poprzedniej
    KPiR, raz na początek nowej.

    pzdr, Gotfryd