    Date: Sun, 13 May 2007 14:43:41 +0200
    From: cb <c...@N...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Istniejąca DG i nowa SC

    Witam!

    Widziałem wątek na podobny temat, ale wnioski potoczyły się w trochę
    inną stronę, niż mnie interesuje.

    Prowadzę obecnie DG w której wykonuję powiedzmy "programowanie". Teraz
    chcę razem kolegą uruchomić SC w którym będziemy wykonywać "handel"

    W związku z tym mam kilka pytań:
    Czy dobrze myślę, że potrzbne będą nam trzy KPiR (2 na każdego z nas i
    jedna dla spółki)?
    Jeśli tak, to rozumiem, że nie będzie problemów z oddzieleniem moich
    przychodów i kosztów z "programowania" od przychodów spółki?
    Ale po co w takim przypadku KPiR mojemu wspólnikowi, skoro on będzie
    "używał" DG tylko do SC?

    Jak się ma siedziba spółki do siedziby (miejsa zamieszkania?)
    poszczególnych wspólników?
    Czy towary nabywane w celu "handlu" (ale też np. przedmioty z EW i EŚT)
    mogą być przechowywane w miejscu prowadzenia przez nich DG (dwóch
    różnych), czy muszą znajdować się tylko i wyłącznie w siedzibie spółki?

    Co z nazwą mojej DG? Nie uśmiecha mi się, żeby używać do działalności
    "programowanie" imienia i nazwiska mojego wspólnika z SC (gdyż on nie ma
    z tym nic wspólnego). Przeżyję, jeśli zmieni się nazwa i będzie
    przyrostek SC, ale *tylko z moim nazwiskiem*.

    Czy mam zaktualizować swój wpis do EDG na Jan Kowalski [to ja ;)], Jan
    Nowak [to wspólnik] s.c., czy wystarczy Jan Kowalski s.c. ?

    Na początek tyle pytań chyba wystarczy ;)

    Pozdrawiam,
    cbull