  • 1. Data: 2007-05-13 12:43:41
    Temat: Istniejąca DG i nowa SC
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    Witam!

    Widziałem wątek na podobny temat, ale wnioski potoczyły się w trochę
    inną stronę, niż mnie interesuje.

    Prowadzę obecnie DG w której wykonuję powiedzmy "programowanie". Teraz
    chcę razem kolegą uruchomić SC w którym będziemy wykonywać "handel"

    W związku z tym mam kilka pytań:
    Czy dobrze myślę, że potrzbne będą nam trzy KPiR (2 na każdego z nas i
    jedna dla spółki)?
    Jeśli tak, to rozumiem, że nie będzie problemów z oddzieleniem moich
    przychodów i kosztów z "programowania" od przychodów spółki?
    Ale po co w takim przypadku KPiR mojemu wspólnikowi, skoro on będzie
    "używał" DG tylko do SC?

    Jak się ma siedziba spółki do siedziby (miejsa zamieszkania?)
    poszczególnych wspólników?
    Czy towary nabywane w celu "handlu" (ale też np. przedmioty z EW i EŚT)
    mogą być przechowywane w miejscu prowadzenia przez nich DG (dwóch
    różnych), czy muszą znajdować się tylko i wyłącznie w siedzibie spółki?

    Co z nazwą mojej DG? Nie uśmiecha mi się, żeby używać do działalności
    "programowanie" imienia i nazwiska mojego wspólnika z SC (gdyż on nie ma
    z tym nic wspólnego). Przeżyję, jeśli zmieni się nazwa i będzie
    przyrostek SC, ale *tylko z moim nazwiskiem*.

    Czy mam zaktualizować swój wpis do EDG na Jan Kowalski [to ja ;)], Jan
    Nowak [to wspólnik] s.c., czy wystarczy Jan Kowalski s.c. ?

    Na początek tyle pytań chyba wystarczy ;)

    Pozdrawiam,
    cbull

  • 2. Data: 2007-05-14 07:32:16
    Temat: Re: Istniejąca DG i nowa SC
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-05-2007 o 14:43:41 cb <c...@N...onet.pl> napisał(a):

    > W związku z tym mam kilka pytań:
    > Czy dobrze myślę, że potrzbne będą nam trzy KPiR (2 na każdego z nas i
    > jedna dla spółki)?

    To zależy

> [...]
    > przychodów i kosztów z "programowania" od przychodów spółki?
    > Ale po co w takim przypadku KPiR mojemu wspólnikowi, skoro on będzie

    1 KPiR <=> 1 działalność(czy to samodzielna., czy eż w formie SC).
    Czyli Ty potrzebujesz własnej KPiR, do tego prowadzicie KPiR dla spółki
    i tyle. Współnik poza SC nie prowadzi osobnej DG więc nie potrzebuje
    drugiej KPiR.

    > Jak się ma siedziba spółki do siedziby (miejsa zamieszkania?)
    > poszczególnych wspólników?

    Nijak, to zupełnie osobne miejsce(chociaż może się pokrywać z miejscem
    zamieszkania
    któregoś ze wspólników, jeśli tak zechcą).

    > Czy towary nabywane w celu "handlu" (ale też np. przedmioty z EW i EŚT)
    > mogą być przechowywane w miejscu prowadzenia przez nich DG (dwóch
    > różnych), czy muszą znajdować się tylko i wyłącznie w siedzibie spółki?

    SC to zupełnie osobne przedsiębiorstwo, nie ma nic wspólnego z Twoją DG.

> [...]
    > z tym nic wspólnego). Przeżyję, jeśli zmieni się nazwa i będzie
    > przyrostek SC, ale *tylko z moim nazwiskiem*.

    Ściśle wg prawa sprawa jest zamotana. W praktyce UM-y nie przyjmują nazw
    spółek na wpisach, albo przyjmują jako adnotacja do jednego z podanych
    adresów.
    Nazwa indywidualnej DG nie ma tutaj znaczenia, chyba że jedyną DG jaką
    prowadzisz,
    prowadzisz w formie SC, to wtedy się nie podejmuję oceny, czy w polu
    "nazwa"
    na druku wpisać tą nazwę czy zostawić puste.

    Od 1. stycznia 2007 miało wejść uporządkowanie tego bałaganu, w
    postaci\nowych zasad rejestracji DG, dzięki którym SC byyby jawnie
    uwzględnione na wpisie, ale póki co
    odsunęli to na październik 2008...

    > Czy mam zaktualizować swój wpis do EDG na Jan Kowalski [to ja ;)], Jan
    > Nowak [to wspólnik] s.c., czy wystarczy Jan Kowalski s.c. ?

    Ja z moim wspólnikiem mamy nazwy indywidualnej działalności zupełnie
    niezależne od nazwy
    spółki, na wpisie w polu "nazwa" mamy nazwy własnych działalności, a nazwa
    spółki
    istnieje jako adnotacja przy jednym z adresów prowadzenia
    działalności(defacto jako
    częśc adresu, na zasadzie samowolki "zalecanej" i dopuszczanej przez
    lokalny UM).
    Ale np we Wrocławiu ni ch... nie przejdzie wpisanie nazwy SC na kwitku.