  • 21. Data: 2017-10-31 20:39:17
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    A ja bym Ci proponował drogi kolego , tak na próbę,
    skorzystać z tego niby formatu i wygenerowac odpowiednie
    pliki. Denerwują mnie teoretycy wprowadzający w błąd.
    Gratuluję pomysłu wygenerowania pliku csv w notatniku.
    Tylko żebyś sie czasem nie pomylił w setkach średników
    ani w formacie daty czy też kilkudziesięciu kolumnach.

    Spróbuj to najpierw zrobić, a potem zabierz rzeczowy głos
    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Sugeruję, że nie chce Ci się wejść na stronę MF i poszukać. A jest
    > wszystko opisane (łącznie z szablonem w excelu).
    > http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/jpk/jpk-dla-m
    ikroprzedsiebiorcow#contents

    > punkt 5.
    >

    > --
    > Pete

    ---
    Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 22. Data: 2017-10-31 20:57:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-31 o 20:39, KOT pisze:
> [...]
    > Tylko żebyś sie czasem nie pomylił w setkach średników
    > ani w formacie daty czy też kilkudziesięciu kolumnach.

    Nie stać mnie na to.
    Ja ma to w programie księgowym.
    Za 50 zł rocznie.

    --
    Pete

  • 23. Data: 2017-10-31 20:59:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-31 o 20:33, KOT pisze:
    > Ludzie, przestańcie teoretyzować. Pobierzcie program klienta JPK,
    > potem plik przykładowy, potem wykonajcie wszystko zgodnie
    > z instrukcją, a potem porozmawiamy rzeczowo.
    >
    > Nawet w MF przyznali mi pośrednio rację, a tu jak widzę
    > sami "wujkowie dobra rada".
    >
    > Po kilku dniach wygenerowałem wszystko poprawnie,
    > łącznie z podpisem ( na szczęscie miałem wcześniej ).
    > Nie będe więcej zabierał głosu , niech radzą mądrzejsi
    > od mnie.

    Cieszymy się Twoim szczęściem.
    Możesz się teraz zgłosić do MF po medal, może Ci przyznają. ;)

    --
    Pete

  • 24. Data: 2017-10-31 21:25:46
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Tylko żebyś sie czasem nie pomylił w setkach średników
    > ani w formacie daty czy też kilkudziesięciu kolumnach.

    Już Ci Pete napisał, że wystarczy kupić jakiś program
    do miniksięgowości za 100-300zł jednorazowo.
    Na tyle chyba Cie stać.
    Jak już lubisz sam klepać dane. Podpis masz.
    Potem aktualizacje ok 50zł rocznie wyjdzie
    i nie musisz się martwić jak za pół roku minister
    wymyśli, że trzeba raportować też inne pierdoły -
    bo program będzie to realizował.
    W jednym rację Ci przyznam: cała instrukcja na stronie MF
    jest napisana językiem dla informatyka, ja nie rozumiem wielu
    pojeć tam i nie byłbym w stanie wygenerować z tego nic.
    Ale mam program do KPiR i on - mam nadzieję zrobi to za mnie -
    jednym kliknięciem.
    Zamierzam pierwszy JPK wysłac sobie kontrolnie za październik.

  • 26. Data: 2017-11-01 09:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Cieszymy się Twoim szczęściem.
    > Możesz się teraz zgłosić do MF po medal, może Ci przyznają. ;)

    Pete, dlaczego atakujesz kolege który imo całkiem słusznie wytyka to ze
    proste narzedzie stworzone przez MF za nasze pieniadze nie jest ani łatwe
    ani proste?
    Wydaje mi sie, ze kolega wykazał się duza marytorycznoscia - czyz nie o
    to chodzi?
    Pochylic sie i wypiac posladki to kazdy potrafi ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 25. Data: 2017-11-01 09:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KOT a...@p...onet.pl ...

    > Po kilku dniach wygenerowałem wszystko poprawnie,
    > łącznie z podpisem ( na szczęscie miałem wcześniej ).

    W jakim sensie z podpisem?
    Tego nie bedzie mozna wysłac razem z deklaracja przez e-deklaracje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 27. Data: 2017-11-01 09:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Czy ja coś takiego napisałem?
    > Pisałem o generowaniu JPK.

    No ale to na jedno wychodzi skoro wygenerowanie tego pliku jest czescią
    prowadzenia ksiegowości.
    Przejrzałem sobie te instrukcje plus ten przykładowy arkusz i zgadzam sie
    - wiekszosc przerzuci sie na jakis program do ksiegowości a za miesiac
    dwa skorzysta z biura rachunkowego. IMO prowadzenie ksiegowości we
    własnym zakresie własnie sie skonczyło.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 28. Data: 2017-11-01 09:14:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-01 o 09:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Pete, dlaczego atakujesz kolege który imo całkiem słusznie wytyka to ze
    > proste narzedzie stworzone przez MF za nasze pieniadze nie jest ani łatwe
    > ani proste?

    A jak sobie wyobrażasz narzędzie, które będzie pracowało z każdym
    możliwym sposobem prowadzenia ewidencji?
    Z definicji to narzędzie musi być dla ludzi, którzy coś potrafią więcej
    niż wpisać kwotę faktury.
    Instrukcja siłą rzeczy też musi być ogólna.

    Jak sobie wyobrażasz narzędzie które obsłuży excela, worda, Małą
    księgowość RP z 2008 roku, starego Subiekta, i kupę innych możliwości
    nie wspierających JPK?

    > Wydaje mi sie, ze kolega wykazał się duza marytorycznoscia - czyz nie o
    > to chodzi?

    Pamiętasz walkę linuksowców o Płatnika działającego pod linuksem? To
    jest teraz mniej więcej tej samej skali krucjata.

    > Pochylic sie i wypiac posladki to kazdy potrafi ;-)

    Prowadzić KPiR na papierze i wypełniać faktury w excelu znudziło mi się
    po 3-ch miesiącach.
    Onegdaj za darmo, teraz za AFAIR 60zł/rok jest Małą Księgowość RP, która
    może idealna nie jest, ale spokojnie robi to co potrzeba w
    mikrodziałalności.

    wolę wydać te 6 dyszek nić czuć przez rok ból d....
    :P

    --
    Pete

  • 29. Data: 2017-11-01 09:15:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-01 o 09:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik KOT a...@p...onet.pl ...

    > W jakim sensie z podpisem?
    > Tego nie bedzie mozna wysłac razem z deklaracja przez e-deklaracje?

    Nie,
    podpisem kwalifikowanym lub e-PUAP.

    --
    Pete

  • 30. Data: 2017-11-01 09:19:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-01 o 09:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > No ale to na jedno wychodzi skoro wygenerowanie tego pliku jest czescią
    > prowadzenia ksiegowości.

    Nie.
    Plik jest częścią ewidencji VAT. Jeśli ktoś nie jest vatowcem, nie musi
    generować JPK.

> [...]
    > - wiekszosc przerzuci sie na jakis program do ksiegowości a za miesiac
    > dwa skorzysta z biura rachunkowego. IMO prowadzenie ksiegowości we

    nie tylko w tej branży pojawiają się dodatkowe wymogi ustawowe. Ale, jak
    pisałem wcześniej, nie ma obowiązku być vatowcem, można zrezygnować i
    mieć gdzieś to całe JPK.

    A podobno są plany wysyłania JPK w trybie dziennym, to będzie dopiero płacz.

    --
    Pete