  • 91. Data: 2017-11-17 15:07:57
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: Pete <n...@n...com>

    > On 2017-11-17, Pete <n...@n...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Bo kraj w którym mamy obowiązek podatkowy określa się od miejsca
    > zamieszkania (ew. miejsca faktycznego zarządu w przypadku spółek),
    > a nie miejsca rejestracji spółki, czy działalności.

    Ale należy odróżnić rezydencję podatkową od obowiązków związanych z
    prowadzeniem DG.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, byś się przerejestrował do CR i tam
    prowadził działalność (lejąc na codzienny JPK) a płacił PIT w PL.

    --
    Pete

  • 92. Data: 2017-11-17 15:55:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-15 o 01:02, Arek pisze:

    > http://xurl.pl/jpk-codziennie
    > Jeżeli nie żart...

    Nawet jeśli teoretycznie codziennie coś trzeba wpisywać
    to przecież statystycznie w połowie przypadków
    wpisy nie będa się pokrywać (z kontrrejestrami kontrahenta)
    Nie ma przecież dziennej korelacji faktura u wystawcy i jednoczesnie u
    odbiorcy.
    To niby co ten codzienny JPK miałby dać?
    Pomijam już kwestię jakie US ma narzędzia do wyciągania
    jakichkolwiek wniosków z JPK tych obecnych.

  • 93. Data: 2017-11-17 18:11:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-17, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale to o czym tam piszą a'propos zarządu jest do obejścia, więc to
    > kwestia techniczna jedynie... Jeśli zacznie być to na tyle opłacalne, że
    > się będzie opłaciło kombinować, to ludzie to będą robili. Niestety
    > gmatwanie prawa jedynie przyniesie efekt, że ludzie chętniej będą myśleć
    > o takich rozwiązaniach.

    "Jest do obejścia" to całe miliony kilometrów od "nie dotyczy".
    Głównie w opłacalności. Mówimy przecież o mikroprzedsiębiorstwach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 94. Data: 2017-11-20 09:59:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > "Jest do obejścia" to całe miliony kilometrów od "nie dotyczy".
    > Głównie w opłacalności. Mówimy przecież o mikroprzedsiębiorstwach.

    Ale przecież napisałem wyraźnie, "gdy zacznie być to opłacalne", a przy
    braku stabilności prawa, plus kolejnych wymysłach utrudniających
    prowadzenie normalnej działalności w Polsce, może się w pewnym momencie
    okazać to opłacalne. Inna rzecz, że już kilka lat temu, jeżdżąc do
    miejscowości turystycznych przygranicznych, wielu przewodników miało
    zarejestrowaną działalność w Czechach, twierdzili, ze łatwiej im się
    prowadzi, takie usługi i rozlicza tam, niż u nas, a że w ofercie mieli
    zarówno zwiedzanie po polskiej jak i czeskiej stronie, to ciężko było
    się ich czepiać...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 95. Data: 2017-11-22 19:31:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >prowadzi, takie usługi i rozlicza tam, niż u nas, a że w ofercie
    >mieli zarówno zwiedzanie po polskiej jak i czeskiej stronie, to

    No i VAT sie nie nalezy, skoro usluga dla klienta zagranicznego.
    I JPK nie trzeba wysylac codziennie ... choc kto wie, co Czesi wymysla
    :-)

    J.

  • 96. Data: 2017-11-23 10:34:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-22 o 19:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > No i VAT sie nie nalezy, skoro usluga dla klienta zagranicznego.
    Bzdura

    --
    Pete

  • 97. Data: 2017-11-23 14:03:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Bzdura

    Moment - o ile pamietam to taka zmiana byla pare lat temu - jesli
    zamawiajacy ma siedzibe za granica, to na usluge VAT jest zerowy.

    Ale moze dla klientow prywatnych nie, a jak zamowi jakies biuro
    podrozy, to musi zaplacic VAT od zakupu uslug.

    Ale ... jak przewodnika zamowi szkola ?

    J.

  • 98. Data: 2017-11-23 16:58:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-23 o 14:03, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale moze dla klientow prywatnych nie, a jak zamowi jakies biuro
    > podrozy,  to musi zaplacic VAT od zakupu uslug.

    Czy jak do fryzjera w polsce przyjedzie niemiec, to dostanie cenę bez vat?

    --
    Pete

  • 99. Data: 2017-11-23 17:49:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Czy jak do fryzjera w polsce przyjedzie niemiec, to dostanie cenę bez
    >vat?

    Jak to ostrzyzenie dla celow firmowych i posiada unijny nip ... to tak
    :-)

    http://www.rp.pl/VAT/305239984-VAT-jak-rozliczyc-nap
    rawe-i-montaz-na-rzecz-kontrahenta-unijnego.html

    Mam pewne watpliwosci, czy fryzjer musi posiadac unijny nip ... no i
    czy firma niemca musi posiadac unijny nip, trzeba by sprawdzic w
    ustawie.

    Dla niepodatnikow VAT trzeba jednak naliczyc ... tylko znow do
    sprawdzenia - polski, czy czeski :-)

    J.

  • 100. Data: 2017-11-24 16:26:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-23 o 17:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup

    > Jak to ostrzyzenie dla celow firmowych i posiada unijny nip ... to tak :-)

    Nie

    --
    Pete