    From: "Miroslaw" <m...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jak OMINAC ZUS - prosze o porade.
    Date: Tue, 7 Oct 2003 08:07:05 +0200

    Witam.

    Chcialbym sie poradzic w pewnej kwestii. Moze pytanie
    jest banalne, ale wole zapytac - bo kto pyta, nie bladzi przeto :)
    Czy jest mozliwosc
    ominiecia skladki ZUS w nastepujacym przypadku:

    Moja zona za pare dni zaklada jednoosobowe przedsiebiorstwo
    prywatne. Jako ze pracuje na etat w firmie panstwowej, nie bedzie
    musiala placic calego ZUS-u (tylko skladke zdrowotna). I to jest swietne.

    I tu dochodzimy do sedna. Ja zonie bede pomagal w dzialalnosci, tym
    niemniej poki firma sie nie rozwinie chcialbym uniknac ZUS-u. I teraz
    czy zona moze wystawic mi pelnomocnictwa, nie zatrudniajac
    mnie (no bo gdy mnie zatrudni to poleci ZUS, ktorego poki co nie chce
    placic), abym mogl zgodnie z prawem reprezentowac jej firme?

    Czy da sie to zrobic? Moze jakis przepis? Chce w jakis sposob reprezentowac
    jej firmie (aby moc i podpisywac umowy z jej upowaznienia, jezdzic do
    kontrahentow etc), tym niemniej nie chce placic za siebie teraz ZUS-u.
    Moze wystawic mi takie pelnomocnitwo, ktore nie uderzy nas po kieszeni?

    Pozdrawiam grupowiczow.
    Mir