    From: "Latet" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    Date: Fri, 6 Dec 2002 14:52:43 +0100

    Witam,

    Po przeczytaniu tego:
    news:aso172$8a2$1@news.tpi.pl
    oraz tego:
    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A

    ...doszedlem do wniosku, ze najprostrzym obejsciem problemu,
    bedzie dla mnie (fikcyjne) włączenie do moich usługobiorców osób
    fizycznych nie majacych DG. To chyba prostrze i byc moze tansze,
    a na pewno mniej uciążliwe niż (fikcyjne) zatrudnianie kogos,
    nawet na umowy.

    Oczywiscie, dopoki jakis kretyn na gorze nie wyda rozporządzenia,
    że działalnosc na rzecz ludnosci musi stanowić taki a taki % w działalnosci
    ogolnej.

    Jestem VAT-owcem.

    Mam wiec kilka podstawowych pytan na temat istoty
    swiadczenia uslug dla ludnosci "cywilnej".

    1. czy usługiobiorcy "z ludu" muszę wystawiać normalna fakturę VAT,
    z wszystkimi danymi usługobiorcy (NIP, adres, itp), czy wystarczy
    jakis prostrzy rachunek ?
    (przeciez w sklepie nie musze kupowac na fakture, a sklep jest
    vat-owcem)

    2. czy uslugobiorca (osoba czysto prywatna) ma obowiązek przechowywania
    takiej faktury?

    3. czy w razie kontroli u mnie, urzedy mogą w jakis sposób nękać moich
    usługobiorców - osoby czysto prywatne?

    4. czy ktos (kontrola) może żądać od mojego klienta okazania przedmiotu
    usługi,
    np, strony www, ktorą wykonałem dla niego?

    5. czy zbyt niska kwota na fakturze za uslugę może być problemem?

    Reasumując - jak bezpiecznie (dla klienta i dla mnie) swiadczyć takie
    mniej lub bardziej fikcyjne uslugi dla ludnosci?

    P.S.
    Jest mi bardzo przykro, bo zawsze chciałem zyć w zgodznie z prawem,
    ale samo prawo wymusza na mnie koniecznosc obchodzenia i naginania go.

    Dzieki!

    latet