  • 21. Data: 2018-09-07 10:25:48
    Temat: Re: Jak forma daty na fakturze?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 6 Sep 2018 10:28:05 +0200, w <5b90e511$0$681$65785112@news.neostrada.pl>,
    kapitalikk <a...@g...com> napisał(-a):

    > Dzień dobry
    > Mam problem z datą na fakturze.
    > Czy istnieje przepis, który określa nakazuje używanie formatu daty na
    > fakturze?
    > Mam fakturę od kontrahenta, w której napisał:
    > 2018-06-09
    > Nie wiem czy to jest dziewiąty czerwca, czy szósty września.

    To jest 9 czerwca i jest to jedyny poprawny sposób zapisywania daty w Polsce.
    (Oprócz oczywiście formatów typu "28 października 2000 roku" itp.)

    > W niektórych przepisach zusowskich mam wzór:
    > DD/MM/RRRR
    > i jest jasne.

    To tylko świadczy o bałaganie w ZUS.

  • 22. Data: 2018-09-07 13:26:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    kapitalikk <a...@g...com> napisał(-a):

    >To jest 9 czerwca i jest to jedyny poprawny sposób zapisywania daty w
    >Polsce.
    >(Oprócz oczywiście formatów typu "28 października 2000 roku" itp.)

    Nie uwazasz, ze Prezydent wie lepiej ?

    http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wideo/video,267.
    html

    :-)

    J.

  • 23. Data: 2018-09-07 17:54:47
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-09-06, kapitalikk <a...@g...com> wrote:

    [...]

    > Czy może znasz podstawę prawną?

    Normy ISO?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 24. Data: 2018-09-08 11:12:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-07 o 13:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup
> [...]

    27.08-03.09.2018 - co tu jest niepoprawnego?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2018-09-08 14:02:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:12:28 +0200, Liwiusz napisał(a):

    html

    > 27.08-03.09.2018 - co tu jest niepoprawnego?

    Kloci sie z Radkowym "jedyny poprawny" :-)

    I niezgodny z polska norma ... ale ona chyba nieobowiazkowa :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-09-10 15:01:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 8 Sep 2018 14:02:04 +0200, w <6d6b0ruxfcxk$.tljj9yvzzcvt$.dlg@40tude.net>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    html

    > Kloci sie z Radkowym "jedyny poprawny" :-)

    Bo to jest jedyny poprawny skrótowy format zapisywania daty.
    Podkreślam -- oficjalny krótki format.

    > I niezgodny z polska norma ... ale ona chyba nieobowiazkowa :-)

    Oczywiście -- można zapisywać datę też 03.09.2000.
    Format 2000-09-03 to głównie format komputerowy, ale teraz wszystko panie jest
    komputerowe :)

  • 27. Data: 2018-09-10 15:07:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-10 o 15:01, r...@k...pl pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście -- można zapisywać datę też 03.09.2000.
    > Format 2000-09-03 to głównie format komputerowy, ale teraz wszystko panie jest

    a co w tym komputerowego? Format YYYY-MM-DD wszedl na krotko za PRL-u
    jako standard, ale później się z niego wycofano. Ogólnie zgodnie z
    polską tradycją format dzien miesiąc rok jest w Polsce najbardziej
    poprawny. Dla komputera to wszystko jedno, tylko musi wiedzieć, jak ma
    interpretować.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 28. Data: 2018-09-10 15:39:16
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-09-06 o 10:28, kapitalikk pisze:
> [...]
    > Mam fakturę od kontrahenta, w której napisał:
    > 2018-06-09
    > Nie wiem czy to jest dziewiąty czerwca, czy szósty września.

    Nie kojarzę takiego formatu w tym zapisie, żeby dzień był przed miesiącem.
    Skoro to wrzesień to są 2 opcje:
    - sprzedawca źle wpisał datę
    - programista coś skopał

    Ja zawsze w komputerze używam daty w w/w formacie (yyyy-mm-dd), bo się
    dobrze sortuje (w nazwach katalogów, plików itp itd), a po to właśnie
    został on stworzony.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2018-09-10 15:39:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    html

    >Bo to jest jedyny poprawny skrótowy format zapisywania daty.
    >Podkreślam -- oficjalny krótki format.

    Ale co nam piszesz - prezydentowi napisz, albo Prezesowi :-)

    >Oczywiście -- można zapisywać datę też 03.09.2000.
    >Format 2000-09-03 to głównie format komputerowy, ale teraz wszystko
    >panie jest
    >komputerowe :)

    No to w koncu jedyny poprawny, czy niejedyny ?

    J.

    P.S. przez dekade to lubilem zapisy typu 03.04.05 - i nikt nic nie wie
    :-)

  • 30. Data: 2018-09-10 16:33:59
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-10 o 15:01, r...@k...pl pisze:

    > Oczywiście -- można zapisywać datę też 03.09.2000.
    > Format 2000-09-03 to głównie format komputerowy, ale teraz wszystko panie jest
    > komputerowe :)

    Przeczytaj na głos:
    dnia (w dniu, z dniem) 2000.09.03
    a teraz tak: