  • 1. Data: 2008-03-17 14:28:59
    Temat: Jak liczyć CHOROBOWE ?
    Od: "Beata" <b...@t...pl>

    WITAM!

    Mam pytanie jak liczyć prawidłowo wynagrodzenie za czas przepracowny gdy
    pracownik połowę m-ca był za zwolnieniu lekarskim? .... są dwie szkoły i
    nie wiem która prawidłowa.
    Z góry dziękuje.BEATA

  • 2. Data: 2008-03-17 14:32:53
    Temat: Re: Jak liczyć CHOROBOWE ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Beata pisze:
> [...]
    >
    > Mam pytanie jak liczyć prawidłowo wynagrodzenie za czas przepracowny gdy
    > pracownik połowę m-ca był za zwolnieniu lekarskim? .... są dwie szkoły i

    Piszę z pamięci, niech mnie ktoś poprawi:

    1. Oblicz średnie pełne miesięczne wynagrodzenie pracownika z ostatnich
    12 miesięcy

    2. Otrzymaną kwotę podziel przez 30 (dni)

    3. Obliczoną dniówkę przemnóż przez 80% (jeśli nie leży w szpitalu)

    4. Wynikiem jest kwota dziennego wynagrodzenia chorobowego, obowiązuje
    również w dni wolne od pracy w okresie zwolnienia.

    5. Od wynagrodzenia chorobowego nie pobiera się składek na ubezpieczenie
    społeczne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-03-17 14:50:44
    Od: "Beata" <b...@t...pl>

    Dzięki , ale mnie chodzi o to dalej własnie, jak liczy się wynagrodzenie za
    czas przepracowany w tym miesiącu , w którym chorował?
    czy wynagrodzenie brutto dzieli sie przez ilość dni danego miesiąca i mnoży
    przez liczbę dni przepracowanych ? czy inaczej??

  • 4. Data: 2008-03-17 14:57:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Beata pisze:
> [...]
    > czy wynagrodzenie brutto dzieli sie przez ilość dni danego miesiąca i mnoży
    > przez liczbę dni przepracowanych ? czy inaczej??

    Tak bym zrobił, tylko nie podzieliłbym wynagrodzenia brutto przez
    ilość dni danego miesiąca, tylko ilość dni pracujących danego miesiąca.
    Czyli jeśli w marcu miał przepracować 18 dni, do dzielimy PENSJA/18 i tę
    kwotę mnożymy przez taką ilość dni, jaką przepracował.

    (te 18 to z głowy, nie patrzyłem ile dni pracujących jest w marcu).

  • 5. Data: 2008-03-17 16:07:05
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > kwotę mnożymy przez taką ilość dni, jaką przepracował.
    >
    > (te 18 to z głowy, nie patrzyłem ile dni pracujących jest w marcu).

    Dzieli się przez 30.
    Czyli wynagrodzenie za czas przepracowany - zakładając że chorował od
    1-14marca (14 dni).
    Np. 3000/30=100
    100*14 (ilosc dni choroby łącznie z sobotami,niedzielami itp)=1400
    3000-1400=1600

    Normalnego wynagrodzenia za czas przepracowany w marcu dostanie 1600 zł
    brutto. I to jest prawidłowe jak jest wynagrodzenie miesięczne.
    Jeżeli człowiek jest wynagradzany godzinowo/dniówkowo to trzeba liczyć
    tyle ile faktycznie przepracował godzin/dni.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 6. Data: 2008-03-17 16:43:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Beata" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy wynagrodzenie brutto dzieli sie przez ilość dni danego miesiąca i
    > mnoży przez liczbę dni przepracowanych ? czy inaczej??

    Inaczej.
    Zdejmuje się ilość dni nieobecności*stawka za dzień i wypłaca resztę.

    Czyli przy pensji 1000 zł, 20 dniach pracujących w miesiącu i 10 dniach
    choroby masz:
    1000-(1000/30*10)=666,66

  • 7. Data: 2008-03-17 16:53:09
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Beata" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Inaczej.
    > Zdejmuje się ilość dni nieobecności*stawka za dzień i wypłaca resztę.

    Tylko że ilość dni w miesiącu przyjmuje się, że jest równa 30 ->nawet
    jak miesiąc ma 28 czy 31 dni. (tak dla wyjaśnienia).

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 8. Data: 2008-03-17 17:51:12
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Tylko że ilość dni w miesiącu przyjmuje się, że jest równa 30 ->nawet jak
    > miesiąc ma 28 czy 31 dni. (tak dla wyjaśnienia).

    Owszem - zdejmuje się 1/30 za każdy dzień, dokładnie tak jak się liczy
    wynagrodzenie chorobowe.
    Generalnie tak jest we wszystkich nieobecnościach czy podstawach
    ZUS-owskich.

  • 9. Data: 2008-03-17 23:31:01
    Od: "tolo" <n...@g...com>

    To bardzo proste, na tyle proste, że w dzisiejszych czasach mało kto umie,
    mimo, że przepisy są bardzo proste, zrozumiałe i przyjazne.

    założenie:
    - Podstawa 1500
    - miesiąc: Luty (29dni)
    - liczba dni nieobecności 12
    rozwiązanie:
    1500:30=50
    50 x 12 = 600
    płaca za przepracowane dni:
    1500-600=900
    kwotę 600 zmniejszamy o składki, które płaciłby, gdyby nie był chory
    (13,71%, art 45 ustawa z 25.06.1999):
    600 * 13,71% = 82,26
    600 - 82,26 = 517,74
    Wynagrodzenie chorobowe:
    517,74*80%=414,19
    koszty uzyskania: 111,25
    Składki zus:
    emerytalne: 9,76% x 900= 87,84
    rentowe 1,5% x 900 = 13,50
    chorobowe 2,45% x 900= 22,05
    razem 123,39
    podstawa ub. zdrowotne
    900 - 123,39 + 517,74 = 1294,35
    ubezpieczenie zdrowotne:
    pobrane 1294,35 x 9% = 116,49
    do odliczenia: 1294,35 x 7,75% = 100,31
    podstawa na podatek:
    1294,35 - 111,25 = 1183,10
    po zaokrągleniu: 1183
    zaliczka
    1183 * 19% - 48,90 = 175,87
    zaliczka po potrąceniu zdrowotnego:
    175,87 - 100,31 = 75,56
    zaliczka po zaokrągleniu :
    76
    do wypłaty:
    900 + 414,19 - 123,39 - 116,49 - 76 = 998,31

    Beata, a o jakie dwie szkoły ci chodzi?

  • 10. Data: 2008-03-18 17:13:10
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    tolo pisze:
> [...]
    > płaca za przepracowane dni:
    > 1500-600=900
    > kwotę 600 zmniejszamy o składki, które płaciłby, gdyby nie był chory

    A tu ja się czepię ;)
    To powinna być średnia z 12 miesięcy. Czyli od lutego 2007 do stycznia
    2008 -> Co za różnica? Wielka, bo w międzyczasie zmieniła się kwota
    składki na ubezpieczenie rentowe od lutego 2007 do czerwca 2007
    (ewentualnie maja 2007 jak ktoś dostawał pobory 'do 10.')będzie minus
    18,71%, od lipca 2007 do grudnia 2007 - 15,71%, no i dopiero za styczeń
    2008 - 13,71%.
    wiem, czepiam się ;)

    --
    Nikiel ;)