  • 1. Data: 2008-03-17 00:11:58
    Temat: Dziwna niedopłata - pit37
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Wypełniłem pit37 swojej narzeczonej. Niestety wychodzi niedopłata 4 zł.
    Pytanie dlaczego musi zapłacić te 4,00zł?
    Pracowała w 2007 na podstawie jednej umowy o prace, przez cały rok.
    Przychód: 11232,00
    Koszty: 1302,00
    Dochód: 9930,00
    Zaliczka: 222,00
    Składki społeczne: 1932,96
    Dochód po odliczeniu składek społecznych: 7997,04
    Podstawa obliczenia podatku: 7997,00
    Obliczony podatek: 946,89
    Podatek: 946,89
    Składki zdrowotne: 720,66
    Podatek po odliczeniach: 226,23
    Podatek należny: 226,00

    Skąd ta różnica, że trzeba zapłacić 4,00? Myslelismy, że w tym roku będzie
    zwrot. Czy to może jakiś błąd w picie od pracodawcy? z góry dziękuję za
    wyjaśnienie

  • 2. Data: 2008-03-17 00:20:34
    Temat: Re: Dziwna niedopłata - pit37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skąd ta różnica, że trzeba zapłacić 4,00? Myslelismy, że w tym roku będzie
    > zwrot. Czy to może jakiś błąd w picie od pracodawcy? z góry dziękuję za
    > wyjaśnienie

    Nie bardzo rozumiem, dlaczego mysleliscie, ze bedzie zwrot? Na jakiejz to
    podstawie?
    W przypadku umowy o prace (jesli to jedyny dochod, co narzeczona
    potwierdzila z pewnoscia w zakladzie na formularzu PIT-2) pracodawca
    pomiejsza co miesiac zaliczki na podatek o 1/12 kwoty pomniejszajacej
    podatek w I skali. Czyli teoretycznie po roku pracy, jesli nei ma innych
    dochodow itd. powinno wyjsc na zero. Jako, ze sa rozne zaokraglenia i takie
    tam, to moze wyjsc pare zloty w jedna lub w druga strone.
    A zatem oczekiwania jekichs zwrotow, jesli narzeczona nie ma ulg jest
    zupelnie bezpodstawne. Jesliby juz byl jakos zwrot, to tez w okolicach owych
    4 zl.

    Pozdrawiam
    SDD