  • 11. Data: 2008-03-22 14:26:27
    Temat: Re: Jak liczyć CHOROBOWE ?
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:frormn$hu1$1@node1.news.atman.pl...
    > A tu ja się czepię ;)
    > To powinna być średnia z 12 miesięcy. Czyli od lutego 2007 do stycznia
    > 2008 -> Co za różnica? Wielka, bo w międzyczasie zmieniła się kwota
    > składki na ubezpieczenie rentowe od lutego 2007 do czerwca 2007
    > (ewentualnie maja 2007 jak ktoś dostawał pobory 'do 10.')będzie minus
    > 18,71%, od lipca 2007 do grudnia 2007 - 15,71%, no i dopiero za styczeń
    > 2008 - 13,71%.
    > wiem, czepiam się ;)

    Witam.
    To nie jest czepianie sie. Tak się powinno liczyć! Wynagrodzenie z art. 92
    Kp liczymy jak zasiłek chorobowy -z małymi wyjątkami. Wszystko jest w
    'ustawie zasiłkowej'
    Ustawa z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa
    tekst jednolity np. tu
    http://www.olenka.pl/akty_prawne.php?o=pokaz_akt&akt
    =21

    Autorce wątku chodziło o "jak liczyć prawidłowo wynagrodzenie za czas
    przepracowny gdy pracownik połowę m-ca był za zwolnieniu lekarskim?" i nie
    ma tu dwóch szkół!
    Liczy się zgodnie z § 11
    Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29.05.1996 r. w
    sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy oraz
    wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw, dodatków
    wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności przewidzianych w
    Kodeksie pracy
    tekst jednolity np. tu
    http://www.olenka.pl/akty_prawne.php?o=pokaz_akt&akt
    =15

    Pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 12. Data: 2008-03-26 01:38:23
    Od: "degustator" <d...@o...pl>

    Użytkownik "tolo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 900 - 123,39 + 517,74 = 1294,35
    > ubezpieczenie zdrowotne:
    > pobrane 1294,35 x 9% = 116,49
    > do odliczenia: 1294,35 x 7,75% = 100,31
    > podstawa na podatek:
    > 1294,35 - 111,25 = 1183,10
    > po zaokrągleniu: 1183
    > zaliczka
    > 1183 * 19% - 48,90 = 175,87
    > zaliczka po potrąceniu zdrowotnego:
    > 175,87 - 100,31 = 75,56
    > zaliczka po zaokrągleniu :
    > 76
    > do wypłaty:
    > 900 + 414,19 - 123,39 - 116,49 - 76 = 998,31

    podstawa ub. zdrowotne
    900 - 123,39 + 517,74 = 1294,35

    dlaczego 517,74 a nie 414,19

  • 13. Data: 2008-03-27 00:01:25
    Od: "tolo" <n...@g...com>

    > podstawa ub. zdrowotne
    > 900 - 123,39 + 517,74 = 1294,35
    >
    > dlaczego 517,74 a nie 414,19

    Masz rację. 414,19.
    Nikiel! Czepiasz się, ale czy możesz się czepiać trochę więcej i powiedzieć
    coś o tej średniej. Ja to wszystko znam z teorii. Słyszałem coś o średniej,
    ale dokładnie to nie wiem za bardzo o co chodzi.