  • 1. Data: 2005-03-01 11:27:36
    Temat: Jak liczyc koszt uzyskania przychodu. (pit37)
    Od: gregor <serg1@_cut_gazeta.pl>

    Witam i pytam.
    W roku 2004 pracowalem
    - na umowe o prace w jednej szkole - od stycznia do grudnia - na PIT 11
    koszty uzyskania przychodu wynosza 1227
    - na umowe o prace w drugiej szkole - od wrzesnie do grudnia (4
    miesiace) na PIT 11 koszty uzyskania przychodu wynosza 409 zl (4*102.25)

    Co teraz wpisac jako koszt uzyskania przychodu do PIT 37?
    Czy bedzie to:

    a) 1227+409 = 1636 ( nie przekracza to limitu 1.840 zł 77gr) - a byly
    dwa stosunki pracy
    b) policzyc stawkami miesiacznymi - 8 * 102,25 + 4 * 153,40 = 818 +
    613,60 = 1431,60 (wariant pesymistyczny - ale bezpieczny)

    Guglalem po grupach ale nic ciekawego nie znalazlem jak interpretowac
    zapis Art22:
    # 1) podatnik uzyskuje przychody od jednego zakładu pracy - wynoszą 102
    zł 25 gr miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej niż 1.227 zł,
    # 2) podatnik uzyskuje przychody równocześnie od więcej niż jednego
    zakładu pracy - nie mogą przekroczyć łącznie 1.840 zł 77 gr za rok
    podatkowy,

    Wydaje mi sie ze wg tego zapisu odpowiedz a) jest prawidlowa - tam nie
    ma nic o rozbijaniu K.U.P. na miesiace jesli jest wiecej niz jeden
    zaklad pracy.

    Dziekuje z gory za odpowiedz.

    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-03-01 16:00:16
    Temat: Re: Jak liczyc koszt uzyskania przychodu. (pit37)
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gregor wrote:

    > Co teraz wpisac jako koszt uzyskania przychodu do PIT 37?
    > Czy bedzie to:
    >
    > a) 1227+409 = 1636 ( nie przekracza to limitu 1.840 zł 77gr) - a byly
    > dwa stosunki pracy

    tak. sumujesz KUP ze wszystkich umów o pracę, a następnie patrzysz na
    limit, jak przekroczyłeś to obcinasz do wysokości limitu.

    > b) policzyc stawkami miesiacznymi - 8 * 102,25 + 4 * 153,40 = 818 +
    > 613,60 = 1431,60 (wariant pesymistyczny - ale bezpieczny)
    nie, bo nie ma czegoś takiego jak miesięczna stawka KUP, za pracę w
    drugim zakładzie pracy.

    Taka stawka jest tylko, gdy dojeżdza się do pracy z innej miejscowości i
    wówczas liczy się miesiące ile pracowało się na miejscu, ale ile po za.

    > Wydaje mi sie ze wg tego zapisu odpowiedz a) jest prawidlowa - tam nie
    > ma nic o rozbijaniu K.U.P. na miesiace jesli jest wiecej niz jeden
    > zaklad pracy.

    brawo