  • 1. Data: 2005-03-01 13:09:25
    Temat: Wspólne rozliczenie roczne
    Od: pps <p...@u...icpnet.pl>

    Witam.
    Gdzieś usłyszałem plotkę, że małżonkowie mogą rozliczać się wspólnie,
    ale dopiero po conajmniej rocznym stażu, tzn. że jeśli pobrali się np. w
    2003 roku, to wspólnie mogą rozliczać się dopiero za 2005 rok, ale nie
    za 2004... Czy to prawda?
    Pozdrawiam
    pps

  • 2. Data: 2005-03-01 13:48:49
    Temat: Re: Wspólne rozliczenie roczne
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    pps napisał(a):
> [...]
    > ale dopiero po conajmniej rocznym stażu, tzn. że jeśli pobrali się np. w
    > 2003 roku, to wspólnie mogą rozliczać się dopiero za 2005 rok, ale nie

    Witam.
    ZTCW małżonkowie mogą się rozliczyć wspólnie, jeśli są małżonkami pełny
    rok podatkowy. Czyli np jeśli pobrali się w roku 2003, to wspólne
    zeznanie podatkowe mogą złożyć dopiero za rok 2004 czyli teraz. :-)
    Byli w związku małżeńskim od 1.01.2004 do 31.12.2004 i już.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster

  • 3. Data: 2005-03-01 17:30:58
    Od: pps <p...@u...icpnet.pl>

    Buster wrote:
> [...]
    > zeznanie podatkowe mogą złożyć dopiero za rok 2004 czyli teraz. :-)
    > Byli w związku małżeńskim od 1.01.2004 do 31.12.2004 i już.

    Też mi się tak wydaje, ale szukałem potwierdzenia, bo w polskim prawie
    nawet logiczne rzeczy bywają udziwniane...
    Może jeszcze jakieś komentarze?

    pps

  • 4. Data: 2005-03-01 17:54:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pps wrote:

    > Też mi się tak wydaje, ale szukałem potwierdzenia, bo w polskim prawie
    > nawet logiczne rzeczy bywają udziwniane...
    > Może jeszcze jakieś komentarze?

    innych komentarzy nie będzie.
    żeby się rozliczyć wspólnie 1 stycznia trzeba już być małżeństwem i 31
    grudnia jeszcze być małżeństwem.
    Najtaniej pod tym względem wychodzą śluby w grudniu.

  • 5. Data: 2005-03-01 19:56:21
    Od: pps <p...@u...icpnet.pl>

    witek wrote:
    > żeby się rozliczyć wspólnie 1 stycznia trzeba już być małżeństwem i 31
    > grudnia jeszcze być małżeństwem.
    > Najtaniej pod tym względem wychodzą śluby w grudniu.

    To mi się udało :D
    I to zupełnie przypadkowo...
    Pozdrawiam i dzięki bardzo za rozwianie wątpliwości.
    pps