  • 11. Data: 2004-12-13 02:31:50
    Temat: Re: Jak moze wygladac numer NIP?
    Od: fi5h <f...@o...pl>

    Użytkownik Wiewióra napisał:
    > Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Widziałam niedawno wydany NIP-5 numer był pisany "ciurkiem" bez żadnych
    > kreseczek. Była to osoba fizyczna.

    mam wlasnie taki ciurkiem pisany nip, i tak sie nim posluguje i jak
    narazie jest ok :P

    Swoja droga to widzialem juz rzne dewiacje z nipami.
    Np. czy przy nipie musi byc PL ? no logicznym jest ze nie musi, a tu
    niektorzy przychodza i domagaja sie by wstawic im pl albo Bog wie co.
    Dzwonilem do urzedu i pytalem , powiedzieli ze nie musi byc zadnego PL itp.

    byli tez tacy co chcieli flage unijna z gwiazdkami, ale to juz byl
    odrebny jednorazowy przypadek.

  • 12. Data: 2004-12-13 11:00:51
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    > In pl.soc.prawo.podatki "PawełJ"
    >
    > Chyba miałeś na myśli dla osób prawnych? Faktycznie jak drukują
    > powiadomienia,
    > to na nich jest taki podział. Ale to przecież tylko podział, sam numer
    > pozostaje niezmieniony.

    Ja jeszcze raz zapytam sie o jedna rzecz, ktora umknela wam w toku dyskusji.
    Jak podzial 3322 os fizyczne, 3223 os prawne ma sie do art 3 pkt 3 ustawy o
    identyfikacji podatkowej:
    "NIP nie może mieć ukrytego lub jawnego charakteru znaczącego, określającego
    pewne cechy podatnika, płatnika podatku albo płatnika składek
    ubezpieczeniowych." W swietle tego przepisu urzedy skarbowe lamia prawa,
    zadajac roznego formatu zapisu nip w zaleznosci od rodzaju podatnika, bo
    wtedy nip ma charakter znaczacy, okreslajacy pewne cechy podatnika.
    Prawda?
    pozdr.

    (a dokladnie jaki jest format NIPu w swietla prawa to jeszcze poszukam)

  • 13. Data: 2004-12-13 11:32:09
    Od: "och karol" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości
    > Nie maja do tego najmniejszych podstaw. Zreszta nry nip sa w bazie danych
    > przechowywane w postaci 10znakowego ciagu bez zadnych kreseczek.

    A ja na własne oczy widziałem dwa nip'y dwóch różnych firm, które różniły
    sie między soba tylko kreseczkami. Czyli np.:
    123-45-67-890
    123-456-78-90.
    Oba były zgodne z przydziałami z US i oba z byłego woj.lubelskiego.

    pozdr

    karol

  • 14. Data: 2004-12-13 13:15:49
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "och karol" <o...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 123-45-67-890
    > 123-456-78-90.
    > Oba były zgodne z przydziałami z US i oba z byłego woj.lubelskiego.

    2 firmy nie moga miec tego samego nru NIP. Niezaleznie z jak pisanymi
    kreseczkami.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 15. Data: 2004-12-13 15:38:58
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > mam wlasnie taki ciurkiem pisany nip, i tak sie nim posluguje i jak
    > narazie jest ok :P
    Spróbuj taki nip wpisac do programu zrobionego dla NFZ-tów którym się
    wykazuje obniżone skł. na zdrowotne. Bez kresek nie ma szans :-)

    PawełJ

  • 16. Data: 2004-12-13 18:31:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Lesio5" <l...@w...pl> popełnił 13 gru 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > 2 firmy nie moga miec tego samego nru NIP. Niezaleznie z jak pisanymi
    > kreseczkami.
    Mogą, choć nie powinny.
    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1131
    381&MP=4
    No, prawie na rzeczy historia.
    "can I... - yes you can, but you can't"

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2004-12-13 19:24:31
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Mogą, choć nie powinny.

    Sorry. Nie wierze.
    Aby 2 firmy mogly miec (hipotetycznie) ten sam NIP, musialyby byc
    zarejestrowane w tym samym US (bo to jest zakodowanie w 3 pierwszych
    cyfrach). A w US baza danych generuje unikalny NIP samoistnie.
    Nie wierze, by w obrebie tego samego US nie zorientowano sie przez kilka
    lat o zaistnialej sytuacji. Splywaloby 2x wiecej deklaracji niz normalnie.

  • 18. Data: 2004-12-14 07:25:15
    Od: "och karol" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > lat o zaistnialej sytuacji. Splywaloby 2x wiecej deklaracji niz normalnie.

    ..a jednak...

    pozdr

    karol

  • 19. Data: 2004-12-14 23:15:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Dec 2004, Daniel wrote:

    >+ Czy jest jakis akt prawny, kotry reguluje format numeru NIP?

    Jedyny który sobie przypominam to rozporządzenie (załącznik jest
    częścią rozporządzenia !!) powołane tu:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&selm=a8ib2h%24hoa%241%40news.tpi.pl

    >+ Tak dokladnie chodzi mi o "kreseczki" w srodku NIPu. Podobno wg prawa nie ma
    >+ roznicy, gdzie sobie je wpiszesz, ale niektore urzedy skarbowe kwestionuja
    >+ taka dowolnosc

    ...no i juz na grupie ktoś podawał o "urzędowym pytaniu podatnika",
    szkoda że bez namiarów:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&selm=bh0moo%24i8a%241%40inews.gazeta.pl

    Przypomnę iż na .podatki sprawa była wałkowana kilka razy, ustawodawca
    wyraźnie nie przejmował się precyzowaniem czy *numer* (niewątpliwie,
    nie mam pytań) może być zapisywany w dowolnym *formacie* (na przykład
    heksadecymalnie :> - a niby czemu nie, skoro może "z kreseczkami" ??)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2004-12-15 03:12:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lesio5 wrote:

    > 2 firmy nie moga miec tego samego nru NIP. Niezaleznie z jak pisanymi
    > kreseczkami.

    Wiesz, w tym kraju już nie takie numery i pomyłki wyłaziły :)