  • 1. Data: 2003-09-03 21:09:42
    Temat: Jak najtaniej zatrudnić
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Jakie są *minimalne* koszty zatrudnienia osoby na umowę o pracę (np. 1/4
    etatu) lub na umowę-zlecenie? Domyślam się, że nie da się płacić dowolnie
    małego ZUS-u (np. za podstawę biorąc 1/4 pensji minimalnej), ale jest jakaś
    kwota bazowa, poniżej której nie da się zejść. Mam rację? Proszę o
    przybliżenie tematu.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-09-03 21:15:51
    Temat: Re: Jak najtaniej zatrudnić
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    jakaś
    > kwota bazowa, poniżej której nie da się zejść. Mam rację? Proszę o
    ----
    Jak zatrudnisz na 1/4 etatu to płacisz ZUS od 1/4 z kwoty 800,00 ( jeśli
    wynagrodzenie dasz minimum )
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-03 22:02:49
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

    (...)

    ----
    > Jak zatrudnisz na 1/4 etatu to płacisz ZUS od 1/4 z kwoty
    > 800,00 ( jeśli
    > wynagrodzenie dasz minimum )

    A dla 1/8 etatu, ZUS płaci się od 1/8 kwoty bazowej?

    Pzdr,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-09-04 06:18:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ------

    > A dla 1/8 etatu, ZUS płaci się od 1/8 kwoty bazowej?

    Nie ma żadnej "kwoty bazowej".
    ZUS za pracownika płacisz od faktycznie wypłaconego wynagrodzenia brutto.
    Tyle tylko że nie może byc ono niższe niż 800zł na pełen etat (na
    niepełen etat proporcjonalnie).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-09-04 08:46:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam DG, czy to znaczy że jak się zatrudnie gdzieś np. na 1/4 etatu to
    > nie będę musiał płacić ZUSu?
    >
    > Mariusz

    Ile razy jeszcze.......

    Moze sie pan zatrudniac na ile etatow chce....

    Ubezpieczen spolecznych ne placi sie od DG jesli
    osiaga sie wynagrodzenie wyzsze niz minimalne dla pelnego etatu.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-09-04 09:33:22
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

  • 7. Data: 2003-09-04 09:57:44
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

    > Ile razy jeszcze.......
    >
    > Moze sie pan zatrudniac na ile etatow chce....
    >
    > Ubezpieczen spolecznych ne placi sie od DG jesli
    > osiaga sie wynagrodzenie wyzsze niz minimalne dla pelnego etatu.

    Ok, rozumiem.
    Wynagrodzenie wyższe lub równe, czy musi być wyższe ?

    Mariusz

  • 8. Data: 2003-09-04 09:59:34
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Wynagrodzenie wyższe lub równe, czy musi być wyższe ?

    równe

  • 9. Data: 2003-09-04 10:47:53
    Od: <g...@w...pl>

    Ale chyba nie można sumować.

    Tzna ze jak masz 4x 200 PLN w 4 umowach na 1/4 etatu to mimo ze razem jest
    800
    to w DG placisz ZUS.

    Ale jak masz 800 PLN na 1/8 etatu to juz nie musisz placic

  • 10. Data: 2003-09-04 12:25:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik g...@w...pl napisał:

> [...]
    > 800
    > to w DG placisz ZUS.
    >
    > Ale jak masz 800 PLN na 1/8 etatu to juz nie musisz placic

    Podstawe prawna poproszę...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk