  • 1. Data: 2010-02-19 10:32:21
    Temat: Jak nie dać skarbówce wejść na kark ?
    Od: Thomas <a...@o...pl>

    Mam pytanie, załóżmy że Pan X zacznie świadczyć jakieś drobne usługi :
    powiedzmy będzie rozsyłał swoje analizy osobom, które je zamówią przez
    internet. Wszystko dzieje się na gębę tj. bez żadnej umowy kupna/
    sprzedaży, umowy o dzieło itp. Za wykonaną pracę będzie dostawał
    wynagrodzenie przelewem od zleceniodawców. Oczywiście nie są to zawrotne
    sumy ok 2 - 3 tys. miesięcznie. Czy urząd skarbowy jest w stanie
    śledzić czyjś stan konta, oraz z jakiego tytułu naprawdę na konto
    napłynęły takie, a nie inne kwoty ?
    Jakie inne organa w płolandii mają prawo do takiej ingerencji w moją
    prywatność ?

  • 2. Data: 2010-02-19 10:54:13
    Temat: Re: Jak nie dać skarbówce wejść na kark ?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Thomas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedzmy będzie rozsyłał swoje analizy osobom, które je zamówią przez
    > internet. Wszystko dzieje się na gębę tj. bez żadnej umowy kupna/

    Jesto to jak najbardziej umowa o dzielo. Swiadczona w ramach dzialalnosci
    gospodarczej - tyle, ze nie zarejestrowanej.

    Za wykonaną pracę będzie dostawał
    > wynagrodzenie przelewem od zleceniodawców. Oczywiście nie są to zawrotne
    > sumy ok 2 - 3 tys. miesięcznie.

    Dla takich sum najlepiej zarejestrowac DG i byc spokojniejszym.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-02-19 12:51:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, Thomas wrote:

    > Mam pytanie, załóżmy że Pan X zacznie świadczyć jakieś drobne usługi :
    > powiedzmy będzie rozsyłał swoje analizy osobom, które je zamówią przez
    > internet. Wszystko dzieje się na gębę
    > tj. bez żadnej umowy kupna/ sprzedaży,

    s/żadnej/pisemnej/

    Umowa w sposób oczywisty istnieje: jedna strona zamawia i płaci,
    druga strona robi i dostaje pieniądze.

    > Czy urząd skarbowy jest w stanie śledzić czyjś stan konta, oraz
    > z jakiego tytułu naprawdę na konto napłynęły takie, a nie inne kwoty ?

    Po co, skoro źródłem "namiaru" będą:
    - niezadowoleni klienci (wystarczy jeden)
    - sąsiedzi z którymi powód ma "na pieńku"
    - konkurencja, a przede wszystkim ktoś kto prowadzi DG i jest
    w takiej sytuacji "droższy o podatki", więc nie sposób dziwić
    się że ma co nieco przeciw takiej "formie"

    :P

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-02-19 13:14:39
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > Jesto to jak najbardziej umowa o dzielo. Swiadczona w ramach dzialalnosci
    > gospodarczej - tyle, ze nie zarejestrowanej.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Odnawiam swoje dawne pytanie, bo mam podobnie, tyle, że kwoty jakie zarabiam
    to 2-3 tysiące ale rocznie, a nie miesięcznie. Czy coś mi grozi z tego
    powodu? Z tego co mi wiadomo mogę zawierać dowolną liczbę umów zleceń/o
    dzieło (do jakiś tam pewnie kwot górnych) i robię to właśnie po to, żeby
    zarabiać legalnie. Czy muszę rejestrować działalność?

    Pozdrawiam
    tp

  • 5. Data: 2010-02-19 14:28:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:14:39 +0100, tp napisał(a):

> [...]
    > z tego powodu? Z tego co mi wiadomo mogę zawierać dowolną liczbę umów
    > zleceń/o dzieło (do jakiś tam pewnie kwot górnych)

    Nie ma takich kwot.

    > i robię to właśnie po
    > to, żeby zarabiać legalnie. Czy muszę rejestrować działalność?

    Jeśli wykonujesz te umowy na rzecz firm, to nie.