  • 1. Data: 2010-02-17 20:21:01
    Temat: Jak obliczyć koszty uzyskania przychodu?
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Witam,
    Po raz pierwszy mi się zdarzyło zmienić pracę i w związku z tym mam
    pytanie o koszty uzyskania przychodu.
    Mój pierwszy pracodawca wypłacał wynagrodzenie do 5 dnia następnego
    miesiąca, w którym świadczyłem pracę. Tu pracodawca wystawił PIT-11 za
    okres od 01.01.2009 do 28.02.2009r. Drugi pracodawca wypłaca
    wynagrodzenie do 25 dnia miesiąca w którym świadczę pracę. On wystawił
    PIT-11 za okres od 01.02.2009 do 31.12.2009r.
    W związku z tym w roku 2009 otrzymałem 13 wypłat, w tym dwie w lutym :-)
    W obydwu przypadkach pracowałem poza miejscem zamieszkania i nie
    otrzymywałem w związku z tym od pracodawcy, żadnych świadczeń.
    W jaki sposób powinienem obliczyć koszty uzyskania przychodu? Proszę o
    matematyczny przykład.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2010-02-17 22:49:52
    Temat: Re: Jak obliczyć koszty uzyskania przychodu?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-02-17 21:21, Czeresniak pisze:
> [...]
    > otrzymywałem w związku z tym od pracodawcy, żadnych świadczeń.
    > W jaki sposób powinienem obliczyć koszty uzyskania przychodu? Proszę o

    Na pitcie-11 nie masz?
    Jak sa, to suna, tylko pilnuj, zeby limitow nie przekorczyc.
    http://www.wskazniki.gofin.pl/9,94,1312,2.html

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-02-18 15:04:23
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    elephanto pisze:

    > Na pitcie-11 nie masz?
    > Jak sa, to suna, tylko pilnuj, zeby limitow nie przekorczyc.
    > http://www.wskazniki.gofin.pl/9,94,1312,2.html

    Problem polega na tym, że wychodzi mi niedopłata, a chciałbym jej uniknąć.
    Otóż, każdy z pracodawców określił koszty uzyskania przychodu w
    wysokości takiej jak w przypadku dojazdów do innej miejscowości, czyli
    139,06zł miesięcznie. Jak już powyżej pisałem w 2009r. miałem 13 wypłat
    i tu suma kosztów uzyskania przychodu określonych przez pracodawców,
    jest wyższa niż dopuszczalny limit 1668,72zł.
    Wobec tego pomyślałem, że jak policzę koszty uzyskania przychodów jako:
    (11x139,06)'(za okres kiedy umowy były rozdzielne)'+(2x208,54)'(od
    każdego pracodawcy za ten jeden wspólny miesiąc)'=1946,74
    Czy takie obliczenie jest poprawne z podatkowego punktu widzenia?

    Pozdrawiam
    Darek