  • 1. Data: 2010-02-19 11:22:47
    Temat: Odszkodowanie a podatek
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam,
    czy odszkodowanie ze sklepu w ramach reklamacji podlega opodatkowaniu?

    --
    Arek

  • 2. Data: 2010-02-19 12:55:08
    Temat: Re: Odszkodowanie a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, Arek wrote:

    > Witam,
    > czy odszkodowanie ze sklepu w ramach reklamacji podlega opodatkowaniu?

    Opisz dokładniej to "odszkodowanie", bo to pojęcie może być użyte
    mocno nieściśle w znaczeniach np. zadośćuczynienia czy rabatu.

    Jeśli jest to *WŁASCIWE* odszkodowanie, dajmy na to kupiłeś pralkę
    która mimo zużycia zgodnie z instrukcją porwała Ci pięć koszul na
    strzępy, a do tego nie były to koszule używane w celach gospodarczych,
    to podatku od odszkodowania za porwane koszule nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-02-19 13:48:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > strzępy, a do tego nie były to koszule używane w celach gospodarczych,
    > to podatku od odszkodowania za porwane koszule nie ma.

    A ciekawe jakby tak byly.
    Np. gdyby to byly koszule wlasciciela DG, bedacego agentem ubezpieczeniowym.
    Z KUP pewnie mu te koszule wywala. A jesli wezmie odszkodowanie za ich
    zniszczenie, to juz kaza zaplacic podatek?
    - pomijam nieco "oczywistsza" kwestie, gdy koszule te bylyby towarem
    handlowym.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-02-19 15:20:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, SDD wrote:

> [...]
    > Z KUP pewnie mu te koszule wywala. A jesli wezmie odszkodowanie za ich
    > zniszczenie, to juz kaza zaplacic podatek?

    Nie.
    Bo nie stanowią "majątku w DG".
    Wziąłbyś i przeczytał w końcu art.21.1.3.e ustawy ;)
    (ale nie, nie to nie żart):

    Skoro *dlatego* nie są uznawane za KUP, że są traktowane jako
    "zaspokojenie potrzeb osobistych", to trudno im przypisać "związek".

    > - pomijam nieco "oczywistsza" kwestie, gdy koszule te bylyby towarem
    > handlowym.

    Miałem na myśli jakiś strój roboczy albo tp.

    pzdr, Gotfryd