  • 1. Data: 2003-11-13 00:50:50
    Temat: Jak opodatkowane sa opcje sprzedane za granica?
    Od: k...@W...onet.pl

    Mam problem wynikajacy z tego ze slysze rozne opinie. Byc moze ktos z Was byl w
    podobnej sytuacji i wie co z tym zrobic.

    Praktyka stabilizujaca kadre niektorych duzych firm jest darowanie pracownikom
    opcji.
    Mam troche takich opcji podarowanych mi przez firme (grant) opcje te naleza do
    firmy zagranicznej (US) i notowane sa na gieldzie amerykanskiej. Dochod z opcji
    z tego co wiem jest dochodem z operacji finansowych.
    Przycisniety sytuacja finansowa schce przedac troche tych opcji i teraz mam
    problem bo nie wiem jak jest z podatkiem
    Zetknalem sie z 2ma opiniami:

    1. placi sie normalnie jak od kazdego dochodu. Wtedy mam problem bo trace sporo
    pieniedzy.

    2. nie placi sie podatku ale z koncem roku ma wejsc przepis o podatku od
    operacji finansowych wiec powinienem sprzedac wszystkie

    Jak jest naprawde?

    pozdrawiam

    Krzysiek