  • 1. Data: 2009-10-19 13:31:52
    Temat: Jak rozliczyć takie potrącenie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Wystawiłem fakturę, dołączyłem specyfikację, klient zapłacił w ciemno,
    mówiąc
    że specyfikację zobaczy w wolnym czasie.
    Za jakiś czas, przy okazji kolejnej faktury stwierdził że jedna pozycja z
    tamtej
    specyfikacji mu się nie podoba, zgodziliśmy się że sobie ją potrąci z
    nadchodzącej płatności.

    Mam więc fakturę A na kwotę 100$, zapłacone 100$
    Teraz wystawiam fakturę B, na kwotę 100$, zapłacone 90$, 10$ potrącone
    jako nadpłata z faktury A.

    Czy muszę wystawić korektę faktury i jak to powinienem zaksięgować?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2009-10-19 14:58:03
    Temat: Re: Jak rozliczyć takie potrącenie
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    > Czy muszę wystawić korektę faktury i jak to powinienem zaksięgować?

    IMO musisz wystawic korekte/"credit memo" na roznice i zaksiegowac zupelnie
    normalnie. Nastepnie "pozenic" z platnosciami i po sprawie.