  • 1. Data: 2009-10-18 21:46:39
    Temat: Telefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i podatek dochodowy
    Od: MiSSieK <m...@m...mm>

    Witam,

    pare lat temu sprzedalem 14 telefonow komorkowych o wartosci ok. 350 zł
    w portalu internetowym Allegro. Jakis czas po tym fakcie zaczely sie
    moje klopoty z Urzedem Skarbowym. Na mocy pierwszej otrzymanej decyzji
    naliczyli mi 1200 zł Vatu do zaplaty. Po uzyskanych podpowiedziach na
    grupach dyskusyjnych odwolalem sie od tej decyzji.

    Pozniej uzyskalem kolejna decyzje w ktorej zostaly mi "policzone" stare
    pierdoly ktorych sie pozbywalem na allegro (np. stare kasety, ktorych
    szkoda mi bylo wyrzucic, prospekty samochodowe, monety, stare ksiazki,
    kufle do piwa, czesci z mojego starego komputera, itp.).
    Ostatecznie przedstawilem notatki, ktore zostaly uznane za ewidencje
    sprzedazy. Postepowanie uznano za bezprzedmiotowe.

    Pare dni temu otrzymalem pisemko zebym zlozyl zeznanie o wysokosci
    uzyskanego dochodu PIT-36 za lata 2004-2005, czyli te w ktorych
    sprzedawalem na allegro te telefony i swoje uzywane/niepotrzebne
    przedmioty.W pismie tym napisane jest rowniez ze urzad posiada dane ze w
    tych latach osiagalem przychody ze sprzedazy na allegro.

    I teraz za bardzo nie wiem co zrobic. W tym okresie nie bylem nigdzie
    zatrudniony, nie uzyskiwalem dochodow. W poprzednich decyzjach uznali ze
    prowadzilem dzialalnosc gospodarcza. Z zamiarem zysku kupowalem a potem
    sprzedawalem tylko te 14 nowych telefonow. Wszystkie pozostale
    przedmioty byly uzywane ponad 6 miesiecy.

    Co ja w tym zeznaniu powinienem uwzglednic. Tylko te telefony? Czy moze
    wszystko co sprzedalem ? Jak to wogole wyliczyc ?

    Co powinienem zrobic zeby znow mi nie naliczyli jakis wysokich kwot do
    zaplaty ?

    MiSSieK
    GG-1787844

  • 2. Data: 2009-10-18 22:28:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MiSSieK" <m...@m...mm> napisał w wiadomości

> [...]

    > portalu internetowym Allegro. Jakis czas po tym fakcie zaczely sie moje
    > klopoty z Urzedem Skarbowym. Na mocy pierwszej otrzymanej decyzji

    Pamietamy, pamietamy :)

> [...]

    > Ostatecznie przedstawilem notatki, ktore zostaly uznane za ewidencje
    > sprzedazy. Postepowanie uznano za bezprzedmiotowe.

    - czyli z VAT-em dali Ci spokoj.

> [...]
    > przedmioty.W pismie tym napisane jest rowniez ze urzad posiada dane ze w
    > tych latach osiagalem przychody ze sprzedazy na allegro.

    Teraz w obroty bierze Cie referat (czy jak sie
    to nazywa) podatku dochodowego.

    > Co ja w tym zeznaniu powinienem uwzglednic. Tylko te telefony? Czy moze
    > wszystko co sprzedalem ? Jak to wogole wyliczyc ?

    to, co podlegalo podatkowu dochodowemu - czyli to, co bylo kupione z
    zamiarem
    sprzedazy i sprzedane (obojetnie kiedy), oraz to co nie bylo kupione z
    zamiarem sprzedazy i sprzedane przed uplywem pol roku od zakupu.

    > Co powinienem zrobic zeby znow mi nie naliczyli jakis wysokich kwot do
    > zaplaty ?

    I tak dostaneisz mandat za niezlozenie zeznania w terminie (moze z kilkaset
    zlociszy mandatu) oraz pewnie 75% podatku od dochodu (czyli przychodu
    pomniejszonego o koszty).

    A jak juz to pozalatwiasz, to pewnie o swoje upomni sie ZUS :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-10-18 22:53:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-10-2009 o 00:28:00 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > I tak dostaneisz mandat za niezlozenie zeznania w terminie (moze z
    > kilkaset
    > zlociszy mandatu)

    Nie jestem pewien czy składanie tego zeznania to dobry pomysł.
    To było IMHO wykroczenie skarbowe, więc już się przedawniło,
    a jeśli teraz złoży zeznanie to dostanie mandacik.
    Z drugiej strony jeśli nie złoży tego zeznania, to mu chyba wymierzą
    podatek w decyzji, co trochę potrwa więc narosną dodatkowe odsetki.
    I teraz kwestia jest taka czy te odsetki przewyższą mandat - IMHO
    raczej nie ma szans - zwłaszcza że jeśli Misiek nigdzie nie pracował
    to ma do wykorzystania ~500zł kwoty pomniejszającej podatek.
    Chyba że źle mi się wydaje co może się wydarzyć.

    > oraz pewnie 75% podatku od dochodu (czyli przychodu
    > pomniejszonego o koszty).

    Tutaj się nie zgodzę - źródło przychodów jest ujawnone - działalność
    gospodarcza, więc normalnie wg skali

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-10-22 19:41:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Oct 2009, SDD wrote:

    > oraz pewnie 75% podatku od dochodu (czyli przychodu
    > pomniejszonego o koszty).

    Sprzeczność wychodzi: nie można uznać KUP od nieujawnionego
    źródła (bo z definicji musi być "w celu", więc ów cel musi
    być znany), a tylko w tym przypadku mogłoby być 75% "podstawy"!
    IMVHO nie grozi.

    > A jak juz to pozalatwiasz, to pewnie o swoje upomni sie ZUS :)

    A to byłby "groźniejszy" cios, bo całkiem realny.
    Ile to lat ma ZUS do przedawnienia?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-10-22 19:47:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Oct 2009, MiSSieK wrote:

> [...]
    > wszystko co sprzedalem ? Jak to wogole wyliczyc ?
    >
    > Co powinienem zrobic zeby znow mi nie naliczyli jakis wysokich kwot do

    IMVHO stanowisz doskonały przykład dla wszystkich, którzy powiątpiewają,
    że to podatnik "powinien" mieć w ręku dowody (wszelkie).
    Wychodzi, że US zaaplikował "powtórkę z rozrywki" - czyli na zasadzie
    "skoro sprzedaż z tego konta była gospodarcza, to policzymy wszystko,
    najwyżej podatnik się wybroni".
    Mam pytanie - czy w sprawie o VAT US dostał jakieś dane, że to były
    *używane* rzeczy, uzywane *przez Ciebie* w celach osobistych?
    I jeśli tak - czy masz kopię tego dokumentu, oraz dokument
    w którym zgodził się z tą oceną?
    (idzie o to, że można by się powołać argumentem "to już było
    przedmiotem postępowania").

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-10-23 19:54:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > IMVHO nie grozi.

    Znaczy nie grozi 75%, czy nie grozi pomniejszenie o koszty? :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-10-23 20:14:39
    Temat: Re: Telefony - sprzeda? na Allegro - Urz?d Skarbowy i podatek dochodowy
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    SDD wrote:
    > Znaczy nie grozi 75%, czy nie grozi pomniejszenie o koszty? :)

    Nie grozi 75% (przecież dokładnie wiadomo skąd jest przychód).

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-10-23 21:12:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Oct 2009, SDD wrote:

    > Znaczy nie grozi 75%, czy nie grozi pomniejszenie o koszty? :)

    Ależ ja tylko wykazałem sprzeczność ;)
    (nie może być jednocześnie mowy o "nieznanym źródle" *i* kosztach
    uzyskania). Co do meritum zgadzam się z głosami, że to teza
    o "75%" jest niewłaściwa, z tym, że o to już się inni kłócą :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-10-24 22:14:46
    Od: MiSSieK <m...@m...mm>

    > Mam pytanie - czy w sprawie o VAT US dostał jakieś dane, że to były
    > *używane* rzeczy, uzywane *przez Ciebie* w celach osobistych?

    Podczas kontroli informowalem ich ze tylko telefony byly kupowane z
    zamiarem sprzedazy, a wszystko pozostale bylo uzywane.
    W ostatniej decyzji wyliczyli vat od wszystkiego, ale jak im donioslem
    ewidencje to umorzyli postepowanie.