  • 1. Data: 2009-10-18 18:25:39
    Temat: Auto leasing jak z odliczeniami
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Witam serdecznie
    Przymierzam się do zakupu nowego autka z salnou
    miałaby to być wersja z Homologacją na ciężarowy i ładownością ponad 500 kg.
    Auto miało by być brane w leasing
    Dla uproszczenia podałbym dane:
    Wartośc auta
    90.000
    I wpłata 10 lub 20 tys zł
    Pozniej rata dla uproszczenia 1000 + 220 vat

    i teraz pytania bo nigdy nie miałem leasingu:

    Ile Vatu odlicze w momencie zakupu?
    od kwoty 90.000 czy od wartości I wpłaty

    Pozniej rozumiem że odliczam od przychodu ratę za auto i vat od vatu

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i wskazanie na może jakies problemy które
    mogły by wyniknąć
    Foti

  • 2. Data: 2009-10-18 20:15:18
    Temat: Re: Auto leasing jak z odliczeniami
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    moje_przedmioty wrote:

    > Przymierzam się do zakupu nowego autka z salnou
    > Auto miało by być brane w leasing

    To sprzeczne, ale zakładam, że jednak laesing

    > Wartośc auta
    > 90.000
    > I wpłata 10 lub 20 tys zł
    > Pozniej rata dla uproszczenia 1000 + 220 vat

    80 miesięcy spłacania...
    O matko, wiesz ile będzie kosztwoać Cię to auto?

    > Ile Vatu odlicze w momencie zakupu?
    > od kwoty 90.000 czy od wartości I wpłaty

    W momencie zakupu to cały, ale Ty myślisz o leasingu,
    wiec na dzien dzisiejszy od każdej faktury za czynsz

    > Pozniej rozumiem że odliczam od przychodu ratę za auto i vat od vatu

    O co chodzi z tym przychodem?
    Może Ty na rycząłcie jesteś?

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi i wskazanie na może jakies problemy
    > które mogły by wyniknąć

    Takie jak to przy leasingu.

  • 3. Data: 2009-10-18 20:16:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

> [...]

    Później to jest do końca roku.
    A co ma być od nowego roku, to nie wiem,
    ale jak ktos kupuje to powinien sprawdzić sobie ;-)

  • 4. Data: 2009-10-19 11:33:35
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    > To sprzeczne, ale zakładam, że jednak laesing
    Leasing

    Chodziło mi o uproszczenie a nie ze 1000 zł i ze 80 rat
    myślałe o 3 latach więc kwota wyższa i mniej rat

    > W momencie zakupu to cały, ale Ty myślisz o leasingu,
    > wiec na dzien dzisiejszy od każdej faktury za czynsz
    Czyli lepsza formą byłby kredyt i zapłata w salonie w całości
    A czy mając np 20.000 Vat do zwrotu a płacąc co miesiąc ok 2500 Vatu to ten
    Vat mi nie przepada tylko co miesiąc będe sobie kompensował z nadwyżką
    wpłaconeo Vatu nawet w kolejnym roku

    > O co chodzi z tym przychodem?
    > Może Ty na rycząłcie jesteś?
    No mam np miesięcznie 10000 przychodzu od tego odliczam koszty i przy okazji
    kwote netto raty leasingowej i dopiero wyliczam od zysku podatek do zapłaty
    (w przypadku leasingu)