  • 1. Data: 2011-03-30 13:01:36
    Temat: Jak rozmawiać z urzednikami skarbowymi łamiącymi prawo?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.
    Przekazałem synowi jako darowiznę pewną kwotę pieniędzy. Teraz musi on
    złożyć w Urzędzie Skarbowym druk SD-Z2, żeby być zwolnionym od podatku.
    Dzwoniłem do Urzędu Skarbowego, żeby dowiedzieć się, jak to załatwić.No i
    pani w Urzędzie powiedziała, że trzeba ksreo naszych dowodów, i dowód
    wpłaty. NIBY wszystko jasne i OK. ALE... Po przeczytaniu tego artykułu:

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/416621,zwoln
    ienie_z_podatku_darowizny_od_najblizszej_rodziny_urz
    ednicy_tworza_wlasne_prawo.html

    zastanawiam się, czy dawać jej te papiery. Nic mnie to nie boli, i
    oczywiście mam dowód wpłaty. Ale jeśli oni nie mają prawa tego rzadać, to
    dlaczego mam im dawać?
    Jak tej babie w US wyjaśnić, że łamie prawo? Jakie ona w ogóle może mieć
    argumenty oprócz wyimaginowanych paragrafów?

  • 2. Data: 2011-03-30 13:17:09
    Temat: Re: Jak rozmawiać z urzednikami skarbowymi łami?cymi prawo?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 30 Mar 2011 15:01:36 +0200, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

> [...]
    >złożyć w Urzędzie Skarbowym druk SD-Z2, żeby być zwolnionym od podatku.
    >Dzwoniłem do Urzędu Skarbowego, żeby dowiedzieć się, jak to załatwić.No i

    a syn nie może po prostu wysłać im tego druku pocztą?
    Wtedy odpadnie konieczność "gadania" a i "powielaczowe prawo" chyba
    nie jest już przez nich tak chętnie stosowane, jak trzeba je poprzeć
    papierem.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-03-30 13:17:24
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > Wtedy odpadnie konieczność "gadania" a i "powielaczowe prawo" chyba
    > nie jest już przez nich tak chętnie stosowane, jak trzeba je poprzeć

    No też racja :) Niezły pomysł :) A nie wyprą się, że w ogóle go dostali?

  • 4. Data: 2011-03-30 13:25:58
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    A tak gwoli doinformowania. Czy na taką darowiznę musimy spisać jakąś umowę
    pisemną? Jak ją ewentualnie sformułować?
    Przekazałem synowi dokładnie 21 600zł. Z przeznaczeniem na spłatę kredytu
    (jego kredytu).
    Czy taka umowa nie jest potrzebna?

  • 5. Data: 2011-03-30 13:26:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-03-2011 15:01, Ajgor pisze:
> [...]
    > pani w Urzędzie powiedziała, że trzeba ksreo naszych dowodów, i dowód
    > wpłaty. NIBY wszystko jasne i OK. ALE... Po przeczytaniu tego artykułu:

    Rada która przewija się tutaj wielokrotnie - wysłać deklaracje pocztą.
    Nie ma obowiązku składania jej osobiście.

    > Jak tej babie w US wyjaśnić, że łamie prawo? Jakie ona w ogóle może mieć
    > argumenty oprócz wyimaginowanych paragrafów?

    Ona sobie przeprowadza takie nieformalne czynności sprawdzające - bo z
    formalnymi za dużo roboty, protokół musi być itp.
    Nie robi tego samowolnie, takie rzeczy to zwykle zalecenia kierownika US
    - typowe prawo powielaczowe.
    Kiedyś w podobnej sytuacji usłyszałam, że to jest dla mojego dobra,
    żebym dwa razy nie musiała się fatygować - oni sobie sprawdzą i już
    odfajkowane "i pani ma mniej nerwów i biurokracja mniejsza".

    Słodkie jak się o nas troszczą, prawda?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2011-03-30 13:27:28
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości

    > Rada która przewija się tutaj wielokrotnie - wysłać deklaracje pocztą. Nie
    > ma obowiązku składania jej osobiście.

    A co w takim razie dołaczyć do deklaracji w przesyłce?

  • 7. Data: 2011-03-30 13:29:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 30 Mar 2011 15:17:24 +0200, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    >No też racja :) Niezły pomysł :) A nie wyprą się, że w ogóle go dostali?

    wysyłka tylko listem poleconym. Jeśli nie dotrze, to reklamacja na
    poczcie.
    Oczywiście syn może zadzwonić za jakiś czas i się dowiedzieć, czy
    dostali lub wysłać za poświadczeniem odbioru.

    I pytanie z cyklu "ciekaw jestem": wysyłam deklarację pocztą, mam
    potwierdzenie nadania z PP i za 5 lat US pyta "a gdzie deklaracja?"
    Na reklamację na poczcie już za późno...
    O ile z VAT czy PIT sprawa jest prosta, bo urząd zna terminy ich
    składania i szybko może się zorientować, że oczekiwanego dokumentu nie
    dostał, ale przypadku takiej darowizny sprawa może przecież wyjść za
    wiele lat, przy okazji postępowania w sprawie podatku od
    nieujawnionych źródeł.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-03-30 13:36:24
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 30 Mar 2011 15:27:28 +0200, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    >A co w takim razie dołaczyć do deklaracji w przesyłce?

    nic.

  • 9. Data: 2011-03-30 13:37:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-03-2011 15:27, Ajgor pisze:
    > Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości

    > A co w takim razie dołaczyć do deklaracji w przesyłce?

    To czego wymaga ustawa, czyli nic.
    Jeżeli czegokolwiek by zabrakło, to US wezwie na piśmie. Ale wtedy to
    musi podać podstawę prawną żądania. A z nią bywa czasem krucho.

    Złożenie deklaracji bez jakiegoś wymaganego dokumentu i tak liczy się
    jako złożenie w terminie.
    Tak samo deklaracja z błędami czy nawet np. na starym druku.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2011-03-30 13:39:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > potwierdzenie nadania z PP i za 5 lat US pyta "a gdzie deklaracja?"
    > Na reklamację na poczcie już za późno...

    Niezłożenie deklaracji np. dotyczącej darowizny może naprawdę drogo
    kosztować. A polecony za potwierdzeniem odbioru tylko 1,90 droższy niż
    zwykły.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813