  • 1. Data: 2011-03-30 17:49:22
    Temat: Faktury korygujące - jak księgujecie
    Od: Dariusz Domagała <biuro@no_spam_innersoft.pl>

    Witam,
    Pytanie może trochę przewrotne i z podtekstem, ale je zadam:

    Jak księgujecie pod względem podatku dochodowego otrzymane
    i wystawione faktury korygujące dotyczące korekt towarowych
    czyli. np. korekt ilościowych towarów.

    Dla zobrazowania taki przypadek:

    Dzisiaj wystawiam fakturę korygującą do faktury np. z 2009 roku
    na zwrot 1 paczki papierosów. Jak księgujecie to pod wzgldędem
    podatku dochodowego - co należy dokładnie zrobić? Jakie operacje?

    I w drugą stronę: otrzymuję dzisiaj fakturę korygującą wystawioną
    przez dostawcę do faktury z 2008r. bo np. na gwarancji nie może
    naprawić sprzętu i dokonuje korekty. Pytania jak powyżej.

    Dla zakręcenia - chodzi o przypadek dla UPDOF i UPDOP (wraz z ust.
    o rachunkowości)

    Darek

  • 2. Data: 2011-03-30 19:03:10
    Temat: Re: Faktury korygujące - jak księgujecie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Dariusz Domagała wrote:

    > Pytanie może trochę przewrotne i z podtekstem, ale je zadam:
    >
    > Jak księgujecie pod względem podatku dochodowego otrzymane
    > i wystawione faktury korygujące dotyczące korekt towarowych
    > czyli. np. korekt ilościowych towarów.

    A co przeszkadza zrobić to zgodnie z przepisami?

  • 3. Data: 2011-03-30 19:09:38
    Od: Dariusz Domagała <biuro@no_spam_innersoft.pl>

    > A co przeszkadza zrobić to zgodnie z przepisami?

    Nic, tylko przytocz te przepisy i opisz jak je stosujesz,
    a wtedy podyskutujemy.

  • 4. Data: 2011-03-30 19:28:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Dariusz Domagała wrote:

    > Nic, tylko przytocz te przepisy i opisz jak je stosujesz,
    > a wtedy podyskutujemy.

    Ale po co Ci przepisy?
    Pytasz tylko przecież o dochodowy, więc normalnie z datą faktury księgujesz
    jak każdą inna fakturę.

  • 5. Data: 2011-03-30 19:41:58
    Od: Dariusz Domagała <biuro@no_spam_innersoft.pl>

    > Ale po co Ci przepisy?
    > Pytasz tylko przecież o dochodowy, więc normalnie z datą faktury
    > księgujesz
    > jak każdą inna fakturę.

    No i tu zaczynają się właśnie schody :)

    Przez wiele lat tak myslałem, aż do dzisiaj.

    Okazuje się że instnieje interpretacja MF z marca 2009r
    (potwierdza to KIP) która mówi, że jeżeli korygujesz coś
    jak pisałem np. dzisiaj, a dotyczy roku np. 2009 to powinieneś
    dokonać korekty roku 2009 - łącznie nawet z rozliczeniem
    rocznym. Ale tu jest małe odstepstwo - dotyczy to osób fizycznych,
    a osób prawnych juz nie do końca - dlatego zaznaczałem, że pytam
    na płaszczyznie UPDOF i UPDOP.
    Korekta, w zależnośći od tego czy jestes odbiorcą czy wystawcą
    korekty może spowodować nie dość że masz niedopłacony podatek
    (bo zmniejszasz koszty) to płyniesz na odsetkach każdego dnia.

    Czytam trochę interpretacji indywidualnych i jest totalny bałagan.
    Stąd mój post aby pobudzic dyskusję na ten temat.

  • 6. Data: 2011-03-30 19:57:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > dokonać korekty roku 2009 - łącznie nawet z rozliczeniem
    > rocznym. Ale tu jest małe odstepstwo - dotyczy to osób fizycznych,

    Ale dlaczego mam korygować jakiś stary rok, skoro zdarzenie
    (korekta) jest bieżące?
    Wklej tę interpretację, to może ktoś podyskutuje.

    > a osób prawnych juz nie do końca

    Z prawnych to słabiutki jestem, tu księgowa robi mi wszystko.

  • 7. Data: 2011-03-31 07:36:37
    Od: Dariusz Domagała <biuro@no_spam.innersoft.pl>

    > Ale dlaczego mam korygować jakiś stary rok, skoro zdarzenie
    > (korekta) jest bieżące?
    > Wklej tę interpretację, to może ktoś podyskutuje.

    Problem z tym że US nie chce tego udostepnic twierdząc, że
    to wewnętrzny dokument US
    Ale drążę temat dalej i napisze o wynikach

  • 8. Data: 2011-03-31 09:15:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-31 09:36, Dariusz Domagała wrote:
    > Problem z tym że US nie chce tego udostepnic twierdząc, że
    > to wewnętrzny dokument US
    > Ale drążę temat dalej i napisze o wynikach

    Czy możesz podać sygnaturę interpretacji/pisma?

    Piotrek

  • 9. Data: 2011-03-31 09:35:48
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 31 Mar 2011 11:15:49 +0200, Piotrek

    >Czy możesz podać sygnaturę interpretacji/pisma?

    A nie jest to informacja publiczna? Może tym trybem ich przycisnąć?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2011-03-31 09:55:23
    Od: Dariusz Domagała <biuro@no_spam.innersoft.pl>

    Niestety nie. Mój 'lokalny' US nie chce tego podać, na KIP zadawanie
    pytań na ten temat powoduje zmieszanie osoby z która rozmawiałem,
    KIP odpowiada że nie wynika to z przepisów tylko właśnie z wydanej
    interpretacji MF
    będę próbował dalej.

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...