  • 1. Data: 2011-03-30 11:12:02
    Temat: Na wuj im KRS?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    pojechałem dzisiaj do zabrskiego Scalaka po 50 metrów kabla. Nie żebym
    był jakimś megastycznie stałym klientem, ale kupuje tam z 15 lat i mnie
    rozpoznają. Zawsze brałem na przelew, bo szkoła nie ma kasy i musi mieć
    na przelew (może być krótki, 3 dni, bo pieniądze na koncie są).

    A tu słyszę, że od stycznia są nową spółką i bez NIPu, REGONu i KRSu mi
    nie sprzedadzą.

    Oczywiście kabel mogę kupić w dowolnym sklepie bez jaj, więc kij im w
    plecy, skoro chcą zerwać współpracę. Tylko zastanawiam się, po co im
    takie cuda? A jakbym jednak zadał sobie trud dostarczania im tych
    dokumentów, co by im to dało?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-03-30 11:30:19
    Temat: Re: Na wuj im KRS?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.03.2011 13:12), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > rozpoznają. Zawsze brałem na przelew, bo szkoła nie ma kasy i musi mieć
    > na przelew (może być krótki, 3 dni, bo pieniądze na koncie są).

    Nie wiem czy tak w ogóle wolno, ale może możesz zapłacić gotówką i
    szkoła Ci następnie przelewa zwrot wydatku? Ewentualnie - szkoła Ci
    przelewa gotówkę za którą masz kupić scalaka i kabel?

> [...]
    >
    > Oczywiście kabel mogę kupić w dowolnym sklepie bez jaj, więc kij im w
    > plecy, skoro chcą zerwać współpracę. Tylko zastanawiam się, po co im

    Pewnie robią tak dlatego że:
    - nowa księgowa tak kazała a my z nią nie dyskutujemy bo się nie znamy,
    - chcemy odsiać małe szkoły biorące scalaka i 50m kabla na przelew, na
    przelew chcemy obsługiwać znacznie większe podmioty.
    - bo tak się wydaje profesjonalniej.

    Wcześniej to była też spółka kapitałowa czy jakaś DG/SC?

    p. m.

  • 3. Data: 2011-03-30 12:06:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 13:30, mvoicem pisze:
    > Nie wiem czy tak w ogóle wolno, ale może możesz zapłacić gotówką i
    > szkoła Ci następnie przelewa zwrot wydatku? Ewentualnie - szkoła Ci
    > przelewa gotówkę za którą masz kupić scalaka i kabel?

    na podstawie jakiego dokumentu? Weź pod uwagę, że oni prowadzą Pełną
    Księgowość.
    Możliwe, że da się legalnie tak zrobić nawet, ale po co jakieś dodatkowe
    zamieszanie.

    > Pewnie robią tak dlatego że:
    > - nowa księgowa tak kazała a my z nią nie dyskutujemy bo się nie znamy,

    No właśnie tak się zaciekawiłem po co im to.

    > - chcemy odsiać małe szkoły biorące scalaka i 50m kabla na przelew, na
    > przelew chcemy obsługiwać znacznie większe podmioty.

    No chyba że tak. Aczkolwiek jak na sklep obsługujący detalicznie
    klientów z ulicy kupujących 2 diody (stałem dzisiaj w kolejce za
    gościem, co się nie mógł zdecydować którą diodę kupić, bardziej
    błyszczącą czy matową i chyba z 10 minut kazał se je zaświecać, jakby
    nie mógł kuźwa wziąć obydwu)

    > - bo tak się wydaje profesjonalniej.

    No to profesjonalnie stracili klienta.

    > Wcześniej to była też spółka kapitałowa czy jakaś DG/SC?

    A nie wiem czy teraz jest kapitałowa. Na WWW mają wciąż SC:
    http://www.scalak.zabrze.pl/?dzial=3

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2011-03-30 12:24:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    > na podstawie jakiego dokumentu? Weź pod uwagę, że oni prowadzą Pełną
    > Księgowość.
    > Możliwe, że da się legalnie tak zrobić nawet, ale po co jakieś dodatkowe
    > zamieszanie.

    I coś takiego ma być problemem w rozliczeniu? Naprawdę niektórzy nie
    mają co robić a ja im z własnych podatków płacę. ;)

    --
    spp

  • 5. Data: 2011-03-30 13:00:17
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To zażądaj od nich ich KRS-u :-))

    -----

  • 6. Data: 2011-03-30 13:15:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 14:24, spp pisze:

    > I coś takiego ma być problemem w rozliczeniu? Naprawdę niektórzy nie
    > mają co robić a ja im z własnych podatków płacę. ;)

    Nie wiem, nie znam się zupełnie na PK, zwłaszcza w wydaniu państwowym.
    Jak dokumentuje się wypływ pieniędzy na prywatne konto jakiejś osoby?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2011-03-30 13:42:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Nie wiem, nie znam się zupełnie na PK, zwłaszcza w wydaniu państwowym.
    > Jak dokumentuje się wypływ pieniędzy na prywatne konto jakiejś osoby?

    Delikwent opisuje rachunek "opłaciłem ze środków własnych" a na
    przelewie pisze się, że to zwrot za ten rachunek.

    Metoda jeszcze z czasów głębokiej komuny, a wtedy to była biurokracja,
    nie to co dziś, i wystarczało.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2011-03-30 13:50:16
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    A za głębokiej komuny był VAT?

    -----

  • 9. Data: 2011-03-30 14:01:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 30-03-2011 15:50, ąćęłńóśźż pisze:
    > A za głębokiej komuny był VAT?
    >

    > -----

    się, że to zwrot za ten rachunek.
    dziś, i wystarczało.

    A co ma VAT do tego?

    ps. naucz się w końcu cytować, ustaw sobie czytnik czy to tam masz do
    pisania, potworki produkujesz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2011-03-30 14:11:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 15:42, Maddy pisze:
    > Delikwent opisuje rachunek "opłaciłem ze środków własnych" a na
    > przelewie pisze się, że to zwrot za ten rachunek.

    No to widać księgowa o tym nie wie. Jak już zupełnie się nie da, to
    kupuję na siebie i im refakturuję, ale tego się boimy z uwagi na
    oskarżenie Organu o jakieś kombinacje i wyłudzanie kasy, bo to mój
    pracodawca etatowy jest.

    Ogólnie księgowość w wydaniu budżetowym jest wesoła.

    Np. jedno przedszkole przyjmuje ode mnie faktury jako PDF do
    samodzielnego wydruku, ale mi odsyła listem kopię podbitą pieczątką
    przedszkola (niepodpisaną). Po co wywalają te pieniądze, nie wiem.

    Inna szkoła podstawowa znów zmusza mnie do wystawiania faktur z Calca
    zamiast z MK RP, bo MK RP nie pozwala nie umieszczać daty płatności na
    fakturze. A księgowe w Gliwicach podobno dostają karę od Organu za
    niekorzystne umowy i mają negocjować umowy ,,14 dni od daty otrzymania
    faktury'' i tak musi być napisane na fakturze, a nie jako data.

    O tym, ile razy podmieniałem faktury bo się księgowej zapomniało
    zapłacić przed terminem, a Organ kary wali za płacenie po terminie, to
    nie wspominam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek