  • 1. Data: 2003-01-11 11:58:15
    Temat: Jak sie rozliczac?
    Od: "marcin" <b...@n...us>

    Mam maly problem chcialem otworzyc wlasna DG i nie wiem jaki sposob
    rozliczenia wybrac.
    Jestem zatrudniony na umowe o prace. Dotychczas otrzymywalem place stala +
    prowizje. Teraz chce tylko place stala (umowa o prace) natomiast prowizja ma
    byc rozliczna na podstawie faktury sprzedzy wystawianej przez moja DG.
    Dotatko chce sie zajac jeszcze jakimis uslugami.
    Mam samochod ciez-uniwersalny - chce odliczac vat od paliwa a samo paliwo
    wrzucac w koszty + dodatkowe wydatki (a jest ich sporo).

    Co proponujecie w mojej sytuacji?
    Jakie min oplaty w ZUS w mojej sytuacji?
    Jaki program komputerowy polecicie do takiej dzialalnosci?

  • 2. Data: 2003-01-11 23:40:22
    Temat: Re: Jak sie rozliczac?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jan 2003, marcin wrote:

> [...]
    >+ byc rozliczna na podstawie faktury sprzedzy wystawianej przez moja DG.

    Na dzień dobry proponuję przekopanie ostatniego miesiąca w grupie
    - znajdziesz kilka (tak z 5..7) wątków nt. "konieczność niepodpadania
    pod umowy świadczone osobiście".

> [...]
    >+ Mam samochod ciez-uniwersalny - chce odliczac vat od paliwa a samo paliwo
    >+ wrzucac w koszty + dodatkowe wydatki (a jest ich sporo).

    No przecież nie masz manewru.

    1. VAT chcesz.
    2. Na karcie nie możesz wystawiać faktur firmom, na ryczałcie
    nie możesz wystawiać faktur pracodawcy, KP nie poprowadzisz
    po padniesz przed startem :], czyli masz do wyboru aż
    zasady ogólne (KPiR).

    >+ Jakie min oplaty w ZUS w mojej sytuacji?

    Jeśli min. 800zł pensji to tylko ZUS zdrowotne...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-12 00:10:50
    Od: "marcin" <b...@n...us>

    > pzdr, Gotfryd