  • 1. Data: 2004-04-28 22:03:40
    Temat: Jak się rozliczyć ? (PIT 36/37 pit B)
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Problem jak w temacie.
    Mam zarejestrowaną DG, ale w roku 2003 /po chorobie w 2002/ jej de facto
    nie prowadziłem, a ściślej przychody=0, koszty=0. Wysyłałem jedynie VAT 7
    przenosząc kwotę nadpłaty z 2002. 2002- dochód, 2001- strata,2000 dochód.

    Proszę, rozwiejcie wątpliwości:

    1.
    Jakiego pit-a powinienem wypełnić ? PIT 37 czy 36 ? Wydaje mi się, że 36,
    ale czy w sytuacji gdy przychody=0 zaznaczyć kwadrat w części E 46 i
    wypełniać PIT B ?
    2.
    Czy mogę odliczyć składkę zdrowotną z DG zapłaconą w r.2003 a dotyczącą
    r.2002 ?

    3.
    Czy mogę odliczyć resztę (1/2) straty z DG w 2001, skoro w 2003 nie było
    przychodów ? (myslę, że nie)

    4.
    Do kwietnia 2003 pracowałem w dwóch zakładach pracy(stosunek pracy), od
    maja już tylko w jednym. Jaki koszt uzyskania zastosować ? (4/12 *1799,37
    +8/12*1199,52 )?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    PS. Moja mama jest emerytką, ale ze względu na stan zdrowia ma I grupę
    inwalidzką. Może odliczyć od dochodu/podatku jakąś kwotę nie wymagającą
    udokumentowania ?
    --
    Marek

  • 2. Data: 2004-04-29 07:19:18
    Temat: Re: Jak się rozliczyć ? (PIT 36/37 pit B)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Apr 2004, Marek wrote:

    >+ Mam zarejestrowaną DG, ale w roku 2003 /po chorobie w 2002/ jej de facto
    >+ nie prowadziłem, a ściślej przychody=0, koszty=0. Wysyłałem jedynie VAT 7
    >+ przenosząc kwotę nadpłaty z 2002.

    Chwila. A to ty jeszcze jesteś podatnikiem VAT ? Po ponad 10 miesiącach
    nieprowadzenia DG ?? Trzeba było drogo choć paczkę zapałek sprzedać,
    jak na mój gust za min. 5zł netto !

    >+ 2.
    >+ Czy mogę odliczyć składkę zdrowotną z DG zapłaconą w r.2003 a dotyczącą
    >+ r.2002 ?

    IMHO tak.

    >+ 3.
    >+ Czy mogę odliczyć resztę (1/2) straty z DG w 2001, skoro w 2003 nie było
    >+ przychodów ? (myslę, że nie)

    Moment, a od czego chcesz ją *odliczyć* ? Od zera ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-29 11:19:48
    Temat: Odp: Jak się rozliczyć ? (PIT 36/37 pit B)
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@a...porte
    zjan.zabrze.pl...

    > Chwila. A to ty jeszcze jesteś podatnikiem VAT ? Po ponad 10 miesiącach
    > nieprowadzenia DG ?? Trzeba było drogo choć paczkę zapałek sprzedać,
    > jak na mój gust za min. 5zł netto !
    :-((( Ale numer...

    > Moment, a od czego chcesz ją *odliczyć* ? Od zera ? /Dochód ze stosunku
    pracy - mozna ?/
    --
    Marek

  • 4. Data: 2004-04-29 15:19:29
    Temat: Re: Odp: Jak się rozliczyć ? (PIT 36/37 pit B)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Apr 2004, Marek wrote:
    [...]
    >+ > Moment, a od czego chcesz ją *odliczyć* ? Od zera ?

    >+ /Dochód ze stosunku
    >+ pracy - mozna ?/

    Nie można :(
    Straty można odliczać tylko z tego samego źródła (chodzi o rodzaj,
    nie egzemplarz :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-29 18:10:23
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Thu, 29 Apr 2004 17:19:29 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Nie można :(
    > Straty można odliczać tylko z tego samego źródła (chodzi o rodzaj,
    > nie egzemplarz :))

    :-))) Tak sądziłem, ale miałem nadzieję ;-)). Dzięki. Zabieram się za
    mojego PIT-a.

    --
    Marek