  • 1. Data: 2004-04-28 19:35:59
    Temat: zwrot towaru za granice dzis a 1 maja-help!
    Od: Maciek<m...@i...pl>

    Witam.
    Od dwoch lat prowadze dzialalnosc gosp. zajmujaca sie importem z
    niemiec (akcesorii GSM) i sprzedawaniem w Polsce. Jednak od grudnia
    2003r. do dziaj mam zawieszona dzialalnosc (niestabilny kurs euro).
    Chcialbym juz zrezygnowac z tej dzialalnosci ale najpierw musze cos
    zrobic z towarem ktory nie zostal sprzedany. Z moim kontrahentem
    (od ktorego zakupilem towar - w niemczech) dogadalem sie ze
    przyjmie mi go spowrotem, no i tutaj sie zaczynaja schody.

    1. Dowiedzialem sie zeby cokolwiek zrobic musze ponownie wznowic
    dzialalnosc gosp. (ok. jutro wznawiam), tylko co w tym wypadku mam
    wypelniac? zwykle zgloszenie o wznowieniu VAT-R i NIP-1, czy trzeba
    tez zglaszac do wpisu wspolno.... cos tam (chodzi o wymogi UE). Czy
    musze koniecznie zaktualizowac swoj NIP (ten unijny)?.

    2. A teraz to co jest dla mnie najwazniejsze.... Jak to wyglada ze
    zwroceniem towaru spowrotem? (VAT). Jak importowalem towar to przy
    odbiorze placilem clo i VAT (SAD) ktory to VAT odpisalem. No i tak
    sobie sprzedawalem a VAT do przeniesienia zmalal do jakiejs sumy.
    Teraz chce zwrocic ten towar za granice. Czy ja musze go exportowac
    (wystawic fakture)? czy niemiec mi wystawi korekte? i jak to bedzie
    wygladac z VAT-em przed 1 maja a jak po 1 maja.

    Kierownik w US mi powiedzial ze najkorzystniej bedzie dla mnie oddac
    towar i wtedy VAT bedzie zerowy co wiaze sie z tym ze nie bede musial
    go placic (ze nawet bedzie mi sie nalezal, ale to mi sie wydaje
    dziwne). Natomiast inne kobiety (takze z Wielkopolskiej Informacji
    Podatkowej) mowia ze bede musial zaplacic VAT przy oddawaniu
    towaru (czyli jeszcze raz placic VAT za ten towar?), juz mniejszy o ta
    kwote co mam do przeniesienia. Wiec jak to jest naprawde? Natomiast
    jak dokladnie bedzie ze zwrotem po 1 maja to juz nikt nie byl w stanie
    mi tego powiedziec. Co mi sie bedzie bardziej oplacac?

    Bardzo prosze o szybka odpowiedz. Jesli bym nie musial placic
    ponownie VAT do 1 maja przy wywozie to jestem w stanie jeszcze jutro
    postarac sie wywiezc towar (choc to graniczy z cudem), lecz jesli bede
    musial zaplacic VAT to nie ma co sobie glowe zawracac i sprzedac go w
    polsce (z 22%VAT).

    Przykladowo: sprowadzilem towar za 1000Eur, zaplacilem VAT na
    urzedzie celnym 220Eur. Sprzedalem towar 500Eur a Vat zostal mi do
    przeniesienia 50Eur. Teraz chce zwrocic towar 500Eur, to co bedzie z
    Vatem?

    Prosze pomozcie... sprawa niecierpiaca zwloki.
    Pozdrawiam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info