  • 11. Data: 2006-01-27 21:50:27
    Temat: Re: Jak się wystawia fakturę firmie z Francji?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kudłaty wrote:
    > Zwykle można się dogadać... ale jak urzędas nie będzie uprzejmy mozna
    > zaproponować herbatę z arszenikiem :)

    A gdyby śmiał odmówić, to zażądać podstawy prawnej odmowy :)

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 12. Data: 2006-01-28 13:08:42
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    Paweł Sakowski wrote:

    > A gdyby śmiał odmówić, to zażądać podstawy prawnej odmowy :)

    a żebyś wiedział... to są głupki i tak ich należy traktować. Oni widzą
    "procedure" - więc należy iść zgodnie z nią.

    Teraz załatwiam inną procedure u innych idiotów - jak wszystko przejdzie
    poprawnie to wam pokaże na czym "myk" polega. :-)
    Kolega mi powiedział, że to wszystko to taka gra, że nie ma się co na tych
    idiotów złościć. Przykładowo na policjantów chcących wlepić mandat.
    Bezsprzecznie oni są największymi debilami, bo obecnie wszystkim walą
    mandaty z górnej półki. Wystarczy odmówić przyjęcia, a u drugiego debila na
    policji poddać się dobrowolnie każe - można zaoszczędzić z 50-60% mandatu
    i do tego odsunięcie - musi to "zaakceptować sąd", potem oczywiście można
    znowu to poodwlekać - nie są to ich pieniądze, więc idą zgodnie z procedurą.
    Warto to nadużywać; z resztą mandaty to też forma podatku - największego
    złodziejstwa.

    --
    Kudłaty

  • 13. Data: 2006-01-30 12:07:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jan 2006, Paszczak wrote:

    > Kudłaty <k...@b...adresu.email> wrote:
    >
    > A jak wystawiam z VATem 0% (jak w przypadku towaru)?

    Y tam, marudzisz ;)

    Podałeś przepis stanowiący o stawce.
    Ale konieczność podania *tego* przepisu na fakturze wynika jak
    najbardziej z (polskiej) ustawy o VAT, a o to pytano:
    +++ Ustawa o VAT: +++
    Art. 106.
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani
    wystawić fakturę [...]
    8. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze
    rozporządzenia:
    1) określi szczegółowe zasady wystawiania faktur, dane,
    które powinny zawierać, oraz sposób i okres ich przechowywania;
    [...]
    +++ rozporządzenie z dnia 25 maja 2005 r. "o fakturach" +++
    § 9.
    1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej:
    [...]
    7. W przypadku dostawy towarów lub świadczenia usług objętych
    stawką podatku niższą od określonej w art. 41 ust. 1 ustawy
    oraz [...] dane określone w ust. 1 pkt 4 obejmują również
    symbol towaru lub usługi[...] chyba że ustawa lub przepisy
    wykonawcze do ustawy nie powołują tego symbolu.
    W tym przypadku należy podać przepis, na podstawie którego
    podatnik stosuje zwolnienie lub obniżoną stawkę podatku.
    ---

    To jest IMHO przepis o który Paszczak pytał :)

    > Nasz urząd będzie mnie rozliczał według prawa krajowego, które musi
    > być zgodne z unijnymi dyrektywami. Zresztą te dyrektywy to są głównie
    > wytyczne, jak powinny wyglądać przepisy krajowe, więc nie stosuje się
    > ich bezpośrednio.

    Hmm... jakby to rzec: postawiłeś tezę niezgodną z traktatem
    o przystąpieniu do UE.
    Dyrektywy stosuje się wprost i są nadrzędne wobec prawa krajowego,
    jak jakiś "krajowy" przepis narusza dyrektywę to w tym zakresie
    w którym ją narusza jest nieważny.
    W takim przypadku to urząd znajdzie się między młotem i kowadłem ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)