  • 1. Data: 2006-01-24 18:28:00
    Temat: podatek mieszkaniowy
    Od: "Marcin Krzyżanowski" <a...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Niedawno sprzedałem mieszkanie i za otrzymane pieniądze muszę kupić nowe
    mieszkanie w przeciągu pół roku. Jeżeli tego nie zrobię skarbówka zabierze
    mi 16% podatku od kwoty za stare mieszkanie. Problem w tym, że za pół roku
    mam zamiar wyjechać za granicę na jakiś czas. I tu pojawia sie problem. Nie
    chcę kupować nowego mieszkania teraz, tylko po powrocie. Czy są jakieś
    możliwości, aby te pieniądze ulokować tak, alby skarbówka nie zabrała mi
    tych 16% ? Wiem, kiedyś było coś takiego jak 'kasa mieszkaniowa' 'książeczka
    mieszkaniowa'... Czy teraz istnieje coś podobnego ?
    Ewentualnie co mi radzicie.
    Chciałbym uniknąć wynajmowania mieszkania na czas mojej nieobecności, bo z
    doświadczenia wiem że to same kłopoty...

    Pozdrawiam
    Marcin K.