  • 1. Data: 2008-04-17 07:35:21
    Temat: Jak skorygować błąd w kpir powodujący zwiększenie zaliczki?
    Od: Marek <m...@k...invalid>

    Wpisałem przez pomyłkę fakturę sprzedaży do kpir w kwocie brutto. Teraz
    zauwazylem, przy okazji robienia rozliczenia rocznego. Zastanawiam się, jak
    to skorygować. Samo poprawienie w KPIR i wpisanie w PIT-36 mniejszej sumy
    sprzedaży będzie przecież widać przy kontroli, nie będzie się zgadzać
    zaliczka za ten miesiąc.

  • 2. Data: 2008-04-17 08:20:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Apr 2008 09:35:21 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > jak to skorygować. Samo poprawienie w KPIR i wpisanie w PIT-36 mniejszej
    > sumy sprzedaży będzie przecież widać przy kontroli, nie będzie się

    Wpisać w PIT-36 poprawne zaliczki. Zapłacić niedopłatę razem z
    rozliczeniem rocznym. Obliczyć odsetki od zaległości podatkowej. Jeśli
    przekraczają 6,60 zapłacić. Jeśli chce sie uniknąć wezwania w celu
    wyjaśnień dołączyć krótkie wyjaśnienie do PIT-36 zwłąszcza jeśli odsetki
    były płacone.

  • 3. Data: 2008-04-17 08:36:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:fu7196$ji1$3@news.onet.pl>:

    > Wpisać w PIT-36 poprawne zaliczki.

    Ja bym wpisał również poprawne przychody...

> [...]
    > przekraczają 6,60 zapłacić. Jeśli chce sie uniknąć wezwania w celu
    > wyjaśnień dołączyć krótkie wyjaśnienie do PIT-36 zwłąszcza jeśli odsetki

    Że jak? Nie dość, że zapłacił więcej, to ma jeszcze od tej nadpłaty odsetki
    liczyć?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-04-17 09:04:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Apr 2008 08:36:36 +0000, 'Tom N' napisał(a):

    > Że jak? Nie dość, że zapłacił więcej, to ma jeszcze od tej nadpłaty odsetki
    > liczyć?

    Sorry. Coś mi się zwidziało, że chodzi o fakturę zakupową.

  • 5. Data: 2008-04-17 11:43:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2008, jureq wrote:

> [...]
    [...]
    > Wpisać w PIT-36 poprawne zaliczki.

    No dobra.

    > Zapłacić niedopłatę

    ...już się wyjaśniło. Ale ja z inną uwagą:

    > Jeśli chce sie uniknąć wezwania w celu
    > wyjaśnień dołączyć krótkie wyjaśnienie do PIT-36

    Ekhm... a to słowa: "wraz z dołšczonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn
    korekty" skreślili ostatnio z Ordynacji? ;)
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    art.81 :)

    Przecież z tego przepisu wprost wynika, że jak podatnik nie złoży
    wyjaśnienia, to *nie dokonał korekty*.
    Inaczej mówiąc, faktycznie obowiązku złożenia wyjaśnień nie ma, tyle
    że podatnik wtedy nie korzysta z ochrony, wynikającej z dobrowolnego
    skorygowania deklaracji :) Na upartego, to zamiast otrzymania wezwania
    z działu podatków dochodowych może dostać wezwanie z karnoskarbowego :]

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-04-17 11:58:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Apr 2008 13:43:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > skorygowania deklaracji :) Na upartego, to zamiast otrzymania wezwania
    > z działu podatków dochodowych może dostać wezwanie z karnoskarbowego :]

    A to on składał jakiekolwiek deklaracje? Bo nie zauważyłem. Mnie
    wychodzi, że dopiero ma zamiar złożyć pierwszy PIT-36. Cały problem polega
    na tym, że odkąd nie ma PIT-5 nie ma też formalnej możliwości korygowania
    starych wpłat. Chyba, że to co wynika z "korekty" zapłacimy osobnym
    przelewem z właściwymi danymi dotyczącymi okresu za który płacimy.

  • 7. Data: 2008-04-17 13:02:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2008, jureq wrote:

    > A to on składał jakiekolwiek deklaracje? Bo nie zauważyłem. Mnie
    > wychodzi, że dopiero ma zamiar złożyć pierwszy PIT-36.

    U... wtopiłem, mea culpa :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-04-17 13:45:24

    Thu, 17 Apr 2008 09:35:21 +0200, w <v...@4...net>,
    Marek <m...@k...invalid> napisał(-a):

> [...]
    > to skorygować. Samo poprawienie w KPIR i wpisanie w PIT-36 mniejszej sumy
    > sprzedaży będzie przecież widać przy kontroli, nie będzie się zgadzać

    Dopisz jakiś dochód niepodlegający VAT ;).