  • 1. Data: 2003-05-17 16:07:58
    Temat: Jak sprzedać komputery dla szkoły (vat 3%)
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Wstyd przyznać, ale nie robiłem tego i nie wiem, jak się w tym temacie
    obrócić.
    Kupuję komponenty z vatem 22%, produkuję z tego zestaw komputerowy i
    sprzedaję go szkole z fakturą z 3% vat.
    - jakie papierki muszę ja lub kupujący mieć/załatwić/dostarczyć us?
    - jak mam odzyskać nadpłacony vat?
    - a może to się w ogóle jakoś inaczej załatwia?

    T.

    PS. Przeczytałem google z tą tematyką, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje
    pytania

  • 2. Data: 2003-05-17 17:01:00
    Temat: Re: Jak sprzedać komputery dla szkoły (vat 3%)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ba5mg4$le5$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > sprzedaję go szkole z fakturą z 3% vat.
    > - jakie papierki muszę ja lub kupujący mieć/załatwić/dostarczyć us?
    [...]
    > - jak mam odzyskać nadpłacony vat?

    Złożyć deklarację VAT7 i kopie umów zezwoleń i zamówień
    i wykazać kwotę do zwrotu

    > - a może to się w ogóle jakoś inaczej załatwia?
    > PS. Przeczytałem google z tą tematyką, ale nie znalazłem odpowiedzi
    na moje
    > pytania

    Słabo szukałeś:
    ażeby stawka VAT miała jakieś podstawy przeczytaj sobie
    DU 95/2001 poz 1040 oraz DU 99/2002 poz 895
    a tam znajdziesz kupę biurokracji, której trzeba dopełnić
    (zamówienie, zaświadczenia o prowadzeniu placówki itp)
    Jest też wykaz sprzetu, który może być taryfikowany z taką stawką.

  • 3. Data: 2003-05-17 17:55:52
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    dzięki