  • 1. Data: 2004-09-29 09:14:31
    Temat: Jak sprzedać wyposażenie firmy nie będące ŚT ?
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam pewien problem. Zmieniam profil działalności firmy i chcę odprzedać
    znaczną część wyposażenia.
    Uruchamiając działalność nie byłem VATowcem (o ja niemądry :-( ) w związku
    czym część sprzętu była cenach brutto wrzucona w koszta.
    Teraz chcę odprzedać trochę urządzeń (koszt żadnego nie przekracza 3000PLN)
    i pytanie jak to zrobić, żeby prawnie/skarbowo być OK ?

    Przychodzi mi do głowy: oszacować cenę urządzeń w netto, wystawić FV i
    odprowadzić VAT od uzyskanego przychodu ?
    Czy mogę sprzedać urządzenia po cenach WYŁĄCZNIE brutto bez możliwości
    odliczenia VAT przez kupującego ??

    Dziękuję

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-09-29 09:25:17
    Temat: Re: Jak sprzedać wyposażenie firmy nie będące ŚT ?
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > odprowadzić VAT od uzyskanego przychodu ?
    > Czy mogę sprzedać urządzenia po cenach WYŁĄCZNIE brutto bez możliwości

    Ustawa o VAT przewiduje zwolnienie z VAT-u jesli spelniasz 2 warunki:
    1) przy zakupie nie przyslugiwalo Ci prawo do odliczenia VAT a takiego prawa
    nie miales,
    2) uzytkujesz rzeczy conajmniej 6 m-cy.
    Jesli spelniasz te 2 warunki wystawiasz fv bez VAT, w uwaga piszesz
    zwolnione od VAT na podstawie art....(tu nie pamietam;-))
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2004-09-29 09:50:14
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jesli spelniasz te 2 warunki wystawiasz fv bez VAT, w uwaga piszesz
    > zwolnione od VAT na podstawie art....(tu nie pamietam;-))
    Czyli w szablonie do F-y w kolumnach VAT wpisuję "0" czy pozostawiam puste ?

    Dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 4. Data: 2004-09-29 09:58:18
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Mariusz (Maniek) Milobedzki napisał:

    > Czyli w szablonie do F-y w kolumnach VAT wpisuję "0" czy pozostawiam puste ?

    http://groups.google.pl/groups?q=VAT+0+zwolniony+r%C
    3%B3%C5%BCnica&ie=UTF-8&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2004-09-29 13:31:38
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

    > Czyli w szablonie do F-y w kolumnach VAT wpisuję "0" czy pozostawiam puste
    ?
    wpisujesz "ZW" a u wagach na podstwie ART......musisz sprawdzic w ustawie
    pozdr.
    KJ