  • 1. Data: 2003-03-10 08:15:19
    Temat: Jak to ksiegowac ?? ( 4 pytania )
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    Otoz sytuacja dla mnie byla prosta do momentu gdy mialem 1 sklepik firmowy
    gdzie sprzedawalem swoje wyroby z jedna stawka - 7 % . Reszta sprzedazy to
    byly Faktury Vat .
    1.Teraz pojawil sie problem ( mam nadzieje ,ze pomozecie ) gdyz otwieram 2
    nowe punkty i poza swoim towarem ( ciasta , torty , ciasteczka
    itp )chcialbym sprzedawac tam rowniez kawe, herbate i wyroby z 22% Vatem
    ( slodycze trwale ). Jak to potem rozliczyc ??
    2.Czy do rozliczenia sprzedazy wystarczy mi raport z kasy fisk. gdzie bedzie
    wyszczegolniona sprzedaz ze stawka 7 i 22 % czy moze bede musial wyliczas
    jakies tam stuktury zakupow ( kiedys chyba sie tak robilo )itp .
    3.I jak ksiegowac zakupy na te 2 punkty - normalnie w ta sama teczke wkladac
    faktury co i zakup surowcow do wytworzenia wlasnych produktow ?? Jesli tak
    to jakos je opisywac na drugiej stronie ( cos w stylu "towar przekazano do
    skleu nr X w miejscowosci XYXWZ przy ul Takiej i siakies 2 ". )
    4.Czy w zwiazku z pojawieniem sie u mnie sprzedazy ze stawka 22 % nie
    bedzie mi juz przyslugiwal zwrot VATu z deklaracji VAT 7 ??
    P.S. Najprosciej chyba by bylo zalozyc oddzielne KPiR dla tych punktow ale
    co wtedy z ulgami ?? A mam ich sporo i po co mam placic podatek jesli na
    koncie am ulg na najblizsze 3 a moze i 4 lata :))

    Pozdrawiam
    Neno

  • 2. Data: 2003-03-10 08:20:37
    Temat: Re: Jak to ksiegowac ?? ( 4 pytania )
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    Sam sobie odpowiem i to w dodatku kolejnym pytaniem :(
    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale wszelkie koszty jak czynsz ( f-ra Vat ) ,
    energia itp to normalnie w koszty ..... tak ??

    Neno.

  • 3. Data: 2003-03-10 19:13:01
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Neno" <n...@m...org> napisał w wiadomości
    > Sam sobie odpowiem i to w dodatku kolejnym pytaniem :(
    > Nie wiem czy dobrze rozumiem ale wszelkie koszty jak czynsz ( f-ra Vat ) ,
    > energia itp to normalnie w koszty ..... tak ??
    >
    > Neno.
    --------------------
    Zbyt dużo różnych inforamcji i może żle coś rozumiem .Zrozumiałam że masz
    firme kp i r jesteś w Vat .Jeśli masz kase fisklaną to nie potrzeba
    struktury bo sprzedaz w\g stawek danego towaru .Wydaje mi sie że rozdział na
    różne rejstry Vat nie ma sensu.Oczywiście pozostałe koszty to energia czynsz
    i itp.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-03-11 01:35:07
    Od: "Neno" <n...@m...org>

> [...]
    na
    > różne rejstry Vat nie ma sensu.Oczywiście pozostałe koszty to energia
    Zeczywiscie troche namotalem ale chyba nie az tak bardzo bo dobrze
    zrozumialas :))
    KPiR , VAT ( do tej pory tylko i wylacznie produkcja i sprzedaz z 7% VAT) .
    Wszytko ok ale co z tymi fakturami na slodycze, napoje, lody , kawe ,
    herbate - opisywac je jakos - gdzie trafily itp zeby potem przy kontroli nie
    bylo ze ich nie puscilem w koszty reprezentacji i reklamy , zeby mi zaden US
    nie zarzucil ,ze dla siebie je np kupowalem :)
    Pozdrawiam .
    Neno

  • 5. Data: 2003-03-11 07:27:19
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    .
> [...]
    US
    > nie zarzucil ,ze dla siebie je np kupowalem :)
    Tą kawe i herbate kupujesz jako towar handlowy ( jesli tak) to wpisujesz do
    książki w tę pozycje i jest równiez przychód z tytułu sprzedazy towarów
    .Opisywać zawsze można na odwocie faktur ale obowiązku nie ma .
    Wiola