  • 1. Data: 2004-03-11 17:59:07
    Temat: Jak to mozliwe- c. d.
    Od: "Marek" <m...@p...wp.pl>

    Wiem ze ten temat juz byl
    Chcialem tylko dodac ze dana osoba nie przekroczyla pierwszego progu
    podatkowego.
    Czy dopuszczalna jest sytuacja, ze pracujac na umowe o prace na pelny etat w
    roliczeniu podatkowym dana osoba musi doplacic podatek.
    Dodam ze umowa byla przez caly rok i nie bylo dodatkowych dochodow.

    Wiec wszystko jest wedlug prawa pracodawca nie odprowadzil podatku??

  • 2. Data: 2004-03-11 19:03:15
    Temat: Re: Jak to mozliwe- c. d.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > roliczeniu podatkowym dana osoba musi doplacic podatek.
    > Dodam ze umowa byla przez caly rok i nie bylo dodatkowych dochodow.

    Jest dopuszczalna. W takim sensie że nikogo za to nie wsadzą.

    > Wiec wszystko jest wedlug prawa pracodawca nie odprowadzil podatku??

    Sugeruję pomoc wróżki.
    Albo zebranie wszystkich kwitków z wypłat i samodzielne przeliczenie.
    Wtedy wyjdzie czy podatek był odprowadzany prawidłowo.
    Poza tym nie wiemy jaka jest ta kwota do dopłaty.
    Bo może to przysłowiowe 1,50... to może byc po prostu wynikiem zaokrągleń.
    A może doliczono jej do opodatkowania dochód przekroczający kwotę wolną
    od podatku przy świadczeniach z funduszu socjalnego (paczki, bony,
    zapomogi itp) od której nie odprowadzono podatku?

    Możemy sobie gdybać.

    Informacje które podajesz są grubo za ogólne.
    Ale te które sa potrzebne to dokładna wysokość wynagrodzenia brutto i
    przysługujące koszty. Wyliczenie podatku i porównanie go z tym na
    paskach wypłat powie Ci co było źle. Oczywoście nie powie dlaczego (to
    jak ISO 9001... wiesz że masz bubla ale nie wiesz dlaczego i jak to
    naprawić ;-) ). Z tym pytaniem trzeba sie udac do kadrowej jak juz
    będzie sie miało pewnośc że to nie pomyłka w PIT-37.

    Innego wyjścia nie widzę.
    Poza niekończącym się gdybaniem oczywiście.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-11 23:39:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Mar 2004, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    >+ od podatku przy świadczeniach z funduszu socjalnego (paczki, bony,
    >+ zapomogi itp) od której nie odprowadzono podatku?

    O !
    Albo coś spoza funduszu: np. jakieś szczepienie przeciw grypie...
    (to w ramach niekończącego się gdybania :))

    [...]
    >+ jak ISO 9001... wiesz że masz bubla ale nie wiesz dlaczego i jak to
    >+ naprawić ;-)

    :)
    Dobre (i prawdziwe ! ja nie mogę wyjść z podziwu nad zachwytami
    z "9001" w kontekście "jakość".)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-03-12 16:58:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > :) Dobre (i prawdziwe ! ja nie mogę wyjść z podziwu nad zachwytami z
    > "9001" w kontekście "jakość".)

    No wiesz, rok byłam ISaurą. Wystarczy.
    Pranie mózgu musiałam sobie zrobić i pół firmy mnie znienawidziło.
    W tym samym czasie była jeszcze zastępca głównej księgowej.
    Jak teraz siedze po nocach nad bilansami to sobie powtarzam "nie musisz
    juz dotykac ISO" i od razu mi lepiej ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl