  • 1. Data: 2002-04-06 14:59:26
    Temat: Jak to teraz jest z ZUSem.
    Od: "Tobas" <t...@N...plusnet.pl>

    Witam
    Mam zamiar prowadzić drobną działalność usługową.
    Niestety jak otworzę DG to nie będzie mnie stać na ZUS
    Pomyślałem, że otworzę działalność na brata, który
    ma rentę - pytanie czy będzie musiał płacić tyle ZUSu?
    Inny pomysł to na matkę, która jest normalnie zatrudniona
    na cały etat. Jak będzie wyglądała sprawa płacenia ZUSu
    w obu tych przypadkach. Czy jest taka mozliwość?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-06 18:55:40
    Temat: Re: Jak to teraz jest z ZUSem.
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Tobas" <t...@N...plusnet.pl> napisał w wiadomości
    > Niestety jak otworzę DG to nie będzie mnie stać na ZUS

    Z dobrego serca Ci radzę... nie kombinuj
    Jeśli ta działalność przyniesie tak mało forsy to pracuj "na czarno"

  • 3. Data: 2002-04-07 11:51:35
    Od: "Polus" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Tobas" napisał w wiadomości

> [...]
    > na cały etat. Jak będzie wyglądała sprawa płacenia ZUSu
    > w obu tych przypadkach. Czy jest taka mozliwość?

    W przypadku matki ktora pracuje skladki na ZUS beda wynosic 100,11 zł- jest
    to skladka na ubezpieczenie zdrowotne. Nie wiem jak jest z osobami na
    rencie.

    pozdrawiam

    Polus

  • 4. Data: 2002-04-07 15:23:52
    Od: v...@p...pl (vikemi)

    "Tobas" <t...@N...plusnet.pl>
    > Mam zamiar prowadzić drobną działalność usługową.
    > Niestety jak otworzę DG to nie będzie mnie stać na ZUS

    To po co prowadzic ?

    --
    vik.emi

    ps. inni prowadza dzialalnosc od dawna i tez ich nie stac na ZUS...

  • 5. Data: 2002-04-08 08:27:22
    Temat: Odp: Jak to teraz jest z ZUSem.
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tobas <t...@N...plusnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8n2mf$30d$...@N...K.PL...
    Może najpierw od konca

    Witaj
    > Inny pomysł to na matkę, która jest normalnie zatrudniona
    > na cały etat. Jak będzie wyglądała sprawa płacenia ZUSu

    Jeżeli Twoja mam osiąga dochód conajmniej najniższej krajowej czyli 760 PLN
    to rzeczywiście uniknie podwójnego płacenia większości składek (płacić
    będzie jedynie zdrowotną czyli 100,11)

    > Mam zamiar prowadzić drobną działalność usługową.
    > Niestety jak otworzę DG to nie będzie mnie stać na ZUS

    Ale w takiej sytuacji radziłbym Ci wstrzymać się z zakładaniem działalności,
    proponowałbym reaczej szukania możliwości podpisania umowy o dzieło, bądź
    umowy zlecenia jeżeli świadczysz usługi dla firm, bądź jak radził Ci ktoś
    powyżej 'szara strefa' ;)))

    Smerf

  • 6. Data: 2002-04-08 11:32:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Apr 2002, inkoguto wrote:
    [...]
    >+ Z dobrego serca Ci radzę... nie kombinuj
    >+ Jeśli ta działalność przyniesie tak mało forsy to pracuj "na czarno"

    Ja wiem... Po drugie (na przykład) nie wszystko można
    robić "na czarno" (firmy np. potrzebują faktury lub rachunku)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-04-08 11:35:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 7 Apr 2002, vikemi wrote:

> [...]
    >+ > Mam zamiar prowadzić drobną działalność usługową.
    >+ > Niestety jak otworzę DG to nie będzie mnie stać na ZUS

    Żeby zarobić 500 zł zamiast 150 zł zapomogi ?
    Wiesz, miejscami o pracę jest NAPRAWDĘ trudno !

    >+ ps. inni prowadza dzialalnosc od dawna i tez ich nie stac na ZUS...

    A to inna sprawa :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-04-08 19:24:11
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > Ja wiem... Po drugie (na przykład) nie wszystko można
    > robić "na czarno" (firmy np. potrzebują faktury lub rachunku)

    To na taką drobnicę jest "umowa o dzieło".
    I tu też jest problem.... Wiem, wiem...

    Do mnie nie dociera prowadzenie działalności permanentnie stratnej.
    Odnoszę wówczas wrażenie, ze ktoś kogoś "robi w konia":-))
    No bo po co się babrać w kontakty z miłymi "inaczej" urzędnikami wszelkiej
    maści, płacić >300 zł jakiemuś biuru rachunkowemu, płacić >500 zł na ZUS, o
    opłatach bankowych, pocztowych i innej drobnicy nie wspominając, nie mogąc
    na to zarobić ????

    Państwo pomaga ???
    Szczególnie jak ktoś był marnie opłacanym najemnikiem, którego zamieniono w
    bezrobotnego, i chciałby uczciwie dorobić ?
    Nikt takiemu nie pomoże. Może tylko płakać, szukać innych pracodawców, albo
    kraść.
    Szansę w handlu ulicznym czy usługach pospolitych ma jedynie wtedy gdy
    znajdzie tego pierwszego "sponsora". Tego kogoś, kto mu zawierzy i da
    zaliczkę na materiały.
    Albo ma "pomocną dłoń" w rodzinie czy wśród znajomych.

    Co ja mogę takiemu doradzić ? jeśli się nad nim ulituję ?
    Jedynie, żeby mi "na czarno" przekopał ogród, albo zrobił cokolwiek innego
    pożytecznego, za co mu zapłacę. Jak zrobi to dobrze, polecę go innym, będzie
    miał szansę....

    Niestety te "głupie" dwie średniomiesięczne krajowe pensje trzeba mieć
    odłożone na starcie, na opłaty państwowe, aby otwierać legalną działalność
    gospodarcza w zakresie własnoręcznych usług.