  • 1. Data: 2006-05-16 20:57:10
    Temat: Jak to zrobić?
    Od: "SZYMBUD" <s...@a...pl>

    Witam!
    Zakończyłem działalność gospodarczą(na zasadach ogólnych _KPiR) 12.05.2006
    r. Spis z natury, obliczenie dochodu z remanentu Pit-5/5X itd....
    Z dniem 15.05.2006 r. otwiera działalność zresztą taką samą małżonka. Jak
    bez opłat przekazać małżonce ten towar. Umowa kupna- sprzedaży odpada bo to
    opłata 2 % od wartości umowy a to suma jak dla mnie spora. Pomożecie jak
    rozwiązać ten problem? Wystarczy aby małżonka mogła wpisać ten towar jako
    remanent początkowy! Dat i decyzji już się nie zmieni więc proszę może
    jednak jest jakiś pewny sposób aby prawnie ominąć opłaty!
    Z góry dziękuję za ewentualną pomoc!
    Pozdrawiam
    TP

  • 2. Data: 2006-05-16 22:49:23
    Temat: Re: Jak to zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 May 2006, SZYMBUD wrote:

> [...]
    > bez opłat przekazać małżonce ten towar. Umowa kupna- sprzedaży odpada bo to
    > opłata 2 % od wartości umowy a to suma jak dla mnie spora.

    Tak z ciekawości: masz intercyzę, czy towar pochodzi z "majątku
    osobistego" czyli nabytego przed małżeństwem (albo z darowizny)?
    O VAT widzę mowy nie ma.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-17 01:51:52
    Od: "SZYMBUD" <s...@a...pl>

    > Tak z ciekawości: masz intercyzę, czy towar pochodzi z "majątku
    > osobistego" czyli nabytego przed małżeństwem (albo z darowizny)?
    > O VAT widzę mowy nie ma.

    Żadna z tych opcji! Towar pochodzi z majatku wspólnego czyli dorobiliśmy
    się go razem!
    Zapomniałem dodać że oczywiście nie byłem vatowcem!
    TP

  • 4. Data: 2006-05-17 07:22:30
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "SZYMBUD" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Żadna z tych opcji! Towar pochodzi z majatku wspólnego czyli dorobiliśmy
    > się go razem!

    No to jest on tak samo Twoj jak i zony!
    Czemu chcesz jej sprzedac cos, co jest juz jej????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-05-17 17:02:37
    Od: "pt" <p...@w...pl>

    > No to jest on tak samo Twoj jak i zony!
    > Czemu chcesz jej sprzedac cos, co jest juz jej????

    A w jaki sposób żona to wciągnie na stan sklepu aby mogła ten towar
    sprzedawać? Nie ma darowizny, przekazania itp...
    Między mną a małżonką jest jak najbardziej OK. Musiałem zrezygnować z
    działalności bo jako rencista w perspektywie przyszłych składek ZUS nie
    udźwignąłbym tego a małżonka w KRUSie więc kalkulacja była oczywista!

    Pozdrawiam
    TP

  • 6. Data: 2006-05-17 20:24:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 May 2006, pt wrote:

    > A w jaki sposób żona to wciągnie na stan sklepu aby mogła ten towar
    > sprzedawać? Nie ma darowizny, przekazania itp...

    A dyskusje o tym czy remanent początkowy "powinien" czy tylko "może"
    byc 1. pozycją KPiR czytałeś?
    Jak ty zakładałeś własną DG??? Bez remanentu??? ;)
    Weź w garść rozporządzenie KPiR... poważnie piszę!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)