  • 1. Data: 2010-03-21 10:10:30
    Temat: Jak wpisać w koszty sprzęt kupiony w celu sprzedaży?
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    Prowadzę firmę i kupuję 10 switchy. Będą mi one potrzebne ponieważ często
    rozbudowuję w innych firmach sieci. Kupuję od razu 10 ale starczą mi na pół
    roku. Czy od razu wrzucić je w koszty? Czy najpierw jako towary do sprzedaży
    a później jakoś przerzucić w KPiR w koszty? Na razie starałem się kupować
    przed robotą i za kwotę nie większą niż przychody z rozbudowy. Chciałbym
    jednak teraz zamówić trochę więcej tzn kilka swichy, AP, kabli UTP i inne
    rzeczy które mogą się przydać.

  • 2. Data: 2010-03-21 10:36:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 21 Mar 2010 11:10:30 +0100, news.dialog.net.pl napisał(a):

    > Prowadze firme i kupuje 10 switchy. Bed? mi one potrzebne poniewa?
    > czesto rozbudowuje w innych firmach sieci.

    I jak to rozliczasz:

    1. Osobno sprzedajesz sprzęt, osobno usługę rozbudowy sieci.

    2. Usługa rozbudowy sieci z materiałami.

    3. Tylko sprzedaż towaru z montażem.

    4. Dzierżawa wykonanej sieci klientowi.

    5. Dzierżawa sprzętu klientowi.

    > Kupuje od razu 10 ale starcz?
    > mi na pó? roku. Czy od razu wrzuciae je w koszty? Czy najpierw jako
    > towary do sprzeda?y a póOEniej jako? przerzuciae w KPiR w koszty?

    Przecież właśnie towary w KPiR wrzuca się od razu w koszty.

    > Na razie
    > stara?em sie kupowaae przed robot? i za kwote nie wieksz? ni? przychody z
    > rozbudowy. Chcia?bym jednak teraz zamówiae troche wiecej tzn kilka
    > swichy, AP, kabli UTP i inne rzeczy które mog? sie przydaae.

    W wypadkach 1, 2 i 3 od razu w koszty. I oczywiście pamiętać, że jeśli
    gdzieś w międzyczasie będzie koniec roku lub inny remanent, to w praktyce
    z tych kosztów wyleci.

    W wypadku 4 i 5 to środki trwałe : możliwe sposoby zaliczenia i
    amortyzacji zależą głównie od wartości.