  • 1. Data: 2006-06-14 17:36:08
    Temat: Jak wyegzekwować Fakt. Vat ???
    Od: "Sebastian M." <m...@g...pl>

    Witam,
    Od niedawna mam problem z dużą internetową firmą usługową która wykonuje dla
    mnie wydruki.

    Zwykle do wydruków dołączona była faktura vat stąd księgowanie nie było
    problemem, niestety ostatnio nie dostałem faktury przy zamówieniu, na maile
    nikt nie odpowiada w telefonach tłumaczą się że wdrażająnowy system
    fakturowania i że faktury dojdą z opuźnieniem co nie jest dla mnie
    usprawiedliwieniem bo można fakturę wypisać recznie...

    Dostałe do tej pory jedną zaległą fakturę przy czym data wystawienia/sprzedaży
    była aktualna czyli nieodpowiadała faktycznej dacie sprzedaży (kto sam
    księguje ten wie że jest to kłopot) oraz nazwa mojej firmy była przekrecona
    więc znów zadzwoniłem uslyszałem zdawkowe "co to za różnica jaka jest data?" i
    obiecali wysłać fakture z poprawioną data oraz dowiedziałem się żę teraz
    wszystko pujdzie bez opuźnienia.

    Znów zamówienie i znów bez faktury... Jak ja mam ich zmotywować? Przez nich
    mam zaległości w wypełnianiu ksiąg bo jak wypełnić księge kiedy nie wiem kiedy
    i czy wogóle dojdą faktury oraz z jaką datą, bo przecież księguje się
    chronologicznie.

    Postanowiłem podjąć drastyczniejsze metody skoro telefony ani maile ich nie
    ruszają. Mam więc pytanie jak i gdzie zgłasza się takie sprawy jakie
    konsekwencje czekają ich i ewentualnie mnie za zaległości wywołane brakiem
    faktur od nich?Co muszę posiadać aby być w stanie udowodnić ich nadużycia ?

    Z góry dzięki za inf.
    Pozdrawiam
    Sebastian M.

  • 2. Data: 2006-06-15 06:35:11
    Temat: Re: Jak wyegzekwować Fakt. Vat ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jun 2006, Sebastian M. wrote:

    > Witam,
    > Od niedawna mam problem z dużą internetową firmą usługową która wykonuje dla
    > mnie wydruki.

    Nie piszesz czy te wydruki to u ciebie "materiał do produkcji", bp
    jeśli tak, to:

    > mam zaległości w wypełnianiu ksiąg bo jak wypełnić księge kiedy nie wiem kiedy
    > i czy wogóle dojdą faktury oraz z jaką datą, bo przecież księguje się
    > chronologicznie.

    ...to niekoniecznie jest prawda :)
    A jak koszt jest "ogólny" lub "uboczny" to późniejsze wpisanie przecież
    nieszczęściem nie jest.
    Oczywiście to nie zmienia faktu że nieprawidłowość w wystawianiu f-r
    ma miejsce.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)