  • 1. Data: 2006-04-01 17:37:07
    Temat: Jak wystawic Fakture miesiac po wykonaniu uslugi ?
    Od: "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl>

    Witam,
    Klient (osoba prywatna) w Lutym (2006.02.07) oplacil usluge dostepu do
    internetu i dostal paragon z kasy fiskalnej.
    zgodnie z Art. 87 Ordynacji Podatkowej mam obowiazek wystawienia mu faktury
    na rządanie

    § 1. Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą lub wykonujący wolny zawód
    obowiązani są - na żądanie kupującego lub usługobiorcy - wystawić rachunek
    potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.
    § 4. Podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli żądanie zostało
    zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    po która to się zgłosil pod koniec marca (2006.03.30) z paragonem z kasy.
    Teraz pytanie, jaka date umieścić na fakturze w pozycjach:
    Data sprzedaży oraz Data wystawienia ??

    a) czy ma to byc 2006.03.30 w obu polach ??
    b) czy ma to byc odpowiednio 2006.02.07 i 2006.03.30 ??
    c) czy ma to być 2006.02.07 i 2006.02.07 ??
    d) inna / jaka ??

    Do faktury oczywiscie dopiety bedzie paragon ktory przyniosl z 2006.02.07.
    Chcialbym tą fakturę umiescic jeszcze w kwitach z marca, dlatego pomijam w
    ogole kwiecien.

    Pozdr

  • 2. Data: 2006-04-03 12:28:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Apr 2006, Nissak wrote:

    > po która to się zgłosil pod koniec marca (2006.03.30) z paragonem z kasy.
    > Teraz pytanie, jaka date umieścić na fakturze w pozycjach:
    > Data sprzedaży oraz Data wystawienia ??
    >
    > a) czy ma to byc 2006.03.30 w obu polach ??

    Niemożliwe.
    Odpowiedź jest w pytaniu - co jest "sprzedażą" w rozumieniu tego pola?

    > b) czy ma to byc odpowiednio 2006.02.07 i 2006.03.30 ??

    IMVHO dokładnie tak.

    > c) czy ma to być 2006.02.07 i 2006.02.07 ??

    Niemożliwe.
    Odpowiedź jest w pytaniach: a jak wytłumaczysz nieciągłość numeracji,
    jeśli w międzyczasie były inne f-ry oraz dlaczego data wystawienia
    *f-ry* to ma być data wystawienia innego dokumentu?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)