  • 1. Data: 2002-11-12 20:04:52
    Temat: Jak zaksięgować darowiznę?
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    W Spolce Jawnej jest dwoch wspolnikow. Jeden z nich dofinansowal z RACHUNKU
    FIRMY pewna organizacje. Szczerze mowiac nie wiem, na jakie konto
    zaksiegowac taki wydatek. Domyslam sie jedynie, ze rozliczam te darowizne w
    rocznym zeznaniu podatkowym tylko u tego podatnika, ktory dokonal wplaty na
    rzecz danej organizacji. Jezeli tak to nie moge wksiegowac tego w koszty
    NKUP. Prosze o podpowiedz na jakim koncie powinna znalezc sie w/w darowizna?
    (uwagi: pelna ksiegowosc)
    Pozdrawiam
    Malgosia B.

  • 2. Data: 2002-11-12 21:07:47
    Temat: Re: Jak zaksięgować darowiznę?
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Użytkownik Megan <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqrmt3$cf$...@n...onet.pl...
> [...]
    > rzecz danej organizacji. Jezeli tak to nie moge wksiegowac tego w koszty
    > NKUP. Prosze o podpowiedz na jakim koncie powinna znalezc sie w/w

    Jezeli darowizna zostala przekazana z konta firmowego to wg mnie byla to
    darowizna spolki (sp jawna ma chyba tzw. zdolnosc prawna - czyli moze
    wystepowac jako podmiot stosunkow prawnych czego nie ma przy sp. cyw.) i
    jako taka powinna byc rozliczona tak jak pozostale przychody, koszty itp. na
    wszystkich wspolnikow, proporcjonalnie do przyjetego klucza podzialow, np.
    okreslonego w umowie spolki.

    D.A.

  • 3. Data: 2002-11-16 19:19:16
    Od: "Malgorzata Babinska" <m...@m...pl>

    Dzieki za podpowiedz.
    Bardzo prosze, moze ktos jeszcze wypowiedzialby sie na dany temat, poniewaz
    mam watpliwosci.

    Moze nalezaloby darowizne zaksiegowac na "rozrachunkach ze wspolnikiem" i
    wtedy wydatek dotyczy osoby a nie spolki - na koniec roku jak wczesniej
    pisalam rozliczyc to na jego "PICIE".

    Pozdrawiam
    Malgosia B.

  • 4. Data: 2002-11-18 19:14:51
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Hej
    Nie dam wam spokoju :-)
    Wyczytalam na stronie www.graczyk.com.pl/podfiz.htm#pdof16
    ze w przypadku darowizny (dodam, ze wspolnik przekazal ja na cele Kosciola -
    dosyc duza kwota): "(...)nabywamy prawa do odliczenia kwoty od naszej
    deklaracji dochodowej ( w ciągu roku PIT-5, bądź na koniec roku od naszego
    zeznania rocznego).(...)"
    Wspolnikowi zalezy zeby rozliczyc ja w zeznaniu rocznym, w zwiazku z tym
    moje pytanie gdzie zaksiegowac darowizne, prosze o konkretne konto.
    Moze jestem marudna, ale bardzo mi zalezy.
    Malgosia B.

  • 5. Data: 2002-11-18 20:01:44
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Megan" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moje pytanie gdzie zaksiegowac darowizne, prosze o konkretne konto.
    > Moze jestem marudna, ale bardzo mi zalezy.

    W sp. z o.o. IMHO mozna to wrzucic na pozostale koszty operacyjne.
    Potem to juz tylko kwestia wypelnienia CITa i wyliczenia podstawy
    opodatkowania.
    Czy jest jakas przeszkoda, zeby u Ciebie zrobic podobnie?

    Pozdrawiam,
    Karol