1. Data: 2002-11-12 20:04:52
Temat:Jak zaksięgować darowiznę?
Od:"Megan" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Spolce Jawnej jest dwoch wspolnikow. Jeden z nich dofinansowal z RACHUNKU
FIRMY pewna organizacje. Szczerze mowiac nie wiem, na jakie konto
zaksiegowac taki wydatek. Domyslam sie jedynie, ze rozliczam te darowizne w
rocznym zeznaniu podatkowym tylko u tego podatnika, ktory dokonal wplaty na
rzecz danej organizacji. Jezeli tak to nie moge wksiegowac tego w koszty
NKUP. Prosze o podpowiedz na jakim koncie powinna znalezc sie w/w darowizna?
(uwagi: pelna ksiegowosc)
Pozdrawiam
Malgosia B.

2. Data: 2002-11-12 21:07:47
Temat:Re: Jak zaksięgować darowiznę?
Od:"D.A." <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Megan <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqrmt3$cf$...@n...onet.pl...
> [...]
> rzecz danej organizacji. Jezeli tak to nie moge wksiegowac tego w koszty
> NKUP. Prosze o podpowiedz na jakim koncie powinna znalezc sie w/w

Jezeli darowizna zostala przekazana z konta firmowego to wg mnie byla to
darowizna spolki (sp jawna ma chyba tzw. zdolnosc prawna - czyli moze
wystepowac jako podmiot stosunkow prawnych czego nie ma przy sp. cyw.) i
jako taka powinna byc rozliczona tak jak pozostale przychody, koszty itp. na
wszystkich wspolnikow, proporcjonalnie do przyjetego klucza podzialow, np.
okreslonego w umowie spolki.

D.A.

3. Data: 2002-11-16 19:19:16
Od:"Malgorzata Babinska" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za podpowiedz.
Bardzo prosze, moze ktos jeszcze wypowiedzialby sie na dany temat, poniewaz
mam watpliwosci.

Moze nalezaloby darowizne zaksiegowac na "rozrachunkach ze wspolnikiem" i
wtedy wydatek dotyczy osoby a nie spolki - na koniec roku jak wczesniej
pisalam rozliczyc to na jego "PICIE".

Pozdrawiam
Malgosia B.

4. Data: 2002-11-18 19:14:51
Od:"Megan" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Nie dam wam spokoju :-)
Wyczytalam na stronie www.graczyk.com.pl/podfiz.htm#pdof16
ze w przypadku darowizny (dodam, ze wspolnik przekazal ja na cele Kosciola -
dosyc duza kwota): "(...)nabywamy prawa do odliczenia kwoty od naszej
deklaracji dochodowej ( w ciągu roku PIT-5, bądź na koniec roku od naszego
zeznania rocznego).(...)"
Wspolnikowi zalezy zeby rozliczyc ja w zeznaniu rocznym, w zwiazku z tym
moje pytanie gdzie zaksiegowac darowizne, prosze o konkretne konto.
Moze jestem marudna, ale bardzo mi zalezy.
Malgosia B.

5. Data: 2002-11-18 20:01:44
Od:"Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Megan" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> moje pytanie gdzie zaksiegowac darowizne, prosze o konkretne konto.
> Moze jestem marudna, ale bardzo mi zalezy.

W sp. z o.o. IMHO mozna to wrzucic na pozostale koszty operacyjne.
Potem to juz tylko kwestia wypelnienia CITa i wyliczenia podstawy
opodatkowania.
Czy jest jakas przeszkoda, zeby u Ciebie zrobic podobnie?

Pozdrawiam,
Karol