  • 1. Data: 2003-03-02 06:55:41
    Temat: Jak zapobiec ?
    Od: "Ania Skrzynecka" <s...@i...pl>

    Zgodnie z art. 32 a ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku
    akcyzowym i orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego nabywca towaru lub usługi
    na równi z dostawcą odpowiada za nie wywiązywanie się kontrahenta z
    płatności podatku VAT ?

    W jaki sposób zabezpieczyć się przed takim nierzetelnym kontrahentem ?

    Czy takie oświadczenie podpisane przez wykonawcę usługi wystarczy ? (
    Oświadczam, iż rzetelnie rozliczam się z podatku VAT) Co zrobić jeżeli mam
    bardzo duże przypuszczenia, że jeden z wykonawców na 80% nie odprowadził
    VATu z dużej faktury za wykonywane dla mnie usługi i również mógł tej
    faktury nawet nie wykazać ?

    Jak zabezpieczyć się przed odpowiedzialnością karnoskarbową ?

    Co zrobić jeżeli kontrahent nie będzie chciał podpisać takie oświadczenie ?

    --
    pozdrawiam

    Ania Skrzynecka
    s...@i...pl