  • 1. Data: 2003-03-01 19:12:07
    Temat: Zlecenie <= 143 zl
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

    Mam pytanie
    Wiem co sie robi z podatkiem PIT od umowy-zlecenia, ktorej kwota
    wynagrodzenia brutto nie przekracza 143 zl (byc moze ta kwota jest w tym
    roku inna - nie wiem).
    Ale co sie robi ze skladkami US UCh i PUZ od takiej umowy ???

  • 2. Data: 2003-03-01 20:41:36
    Temat: Re: Zlecenie <= 143 zl
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > roku inna - nie wiem).
    > Ale co sie robi ze skladkami US UCh i PUZ od takiej umowy ???

    ================
    w 2003 jest 146

    skladki potracamy z wypłaty
    Tomek A.

  • 3. Data: 2003-03-01 22:04:27
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Pobiera się wówczas podatek zryczałtowany w wysokości 20%.
    Nie łączy się wówczas takiej umowy z innymi dochodami i nie wykazuje się jej
    w pit-8b.
    Czyli 10 umów po mniej niż xxx zł to i tak pita nie dostaniesz.

  • 4. Data: 2003-03-01 23:15:38
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

> [...]
    > Wiem co sie robi z podatkiem PIT od umowy-zlecenia, ktorej kwota
    > wynagrodzenia brutto nie przekracza 143 zl (byc moze ta kwota jest w tym

    A ja nie wiem :(
    Czym dla zleceniobiorcy różni się zlecenie poniżej tej kwoty od zlecenia
    powyżej tej kwoty?

  • 5. Data: 2003-03-01 23:24:40
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w wiadomości

    > A ja nie wiem :(
    > Czym dla zleceniobiorcy różni się zlecenie poniżej tej kwoty od zlecenia
    > powyżej tej kwoty?

    To znaczy może inaczej zapytam - jeśli ktoś (student) miał tylko jedno
    zlecenie w roku na sumę <143zł, to nawet PITu nie musi składać?

  • 6. Data: 2003-03-02 06:25:50
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > To znaczy może inaczej zapytam - jeśli ktoś (student) miał tylko jedno
    > zlecenie w roku na sumę <143zł, to nawet PITu nie musi składać?

    Dokładnie.
    Nawet nie powinni ci pit wystawić
    ----------

    Art. 30. 1. Dochodów (przychodów) uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej z następujących źródeł przychodów nie łączy się z dochodami
    (przychodami) z innych źródeł i pobiera się od nich, z zastrzeżeniem art.
    52a, podatek w formie ryczałtu:

    3) od przychodów określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli kwota należności
    określona w umowie zawartej z osobą nie będącą pracownikiem płatnika nie
    przekracza 143 zł - w wysokości 20 proc. przychodu,

  • 7. Data: 2003-03-02 13:01:01
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

> [...]
    jej
    > w pit-8b.
    > Czyli 10 umów po mniej niż xxx zł to i tak pita nie dostaniesz.

    Nie wypisuje się takiemu pracownikowi PIT 8 B????
    Agata

  • 8. Data: 2003-03-02 20:14:07
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Agata" <s...@o...pl> wrote in message
    > jej
    > >
    > Nie wypisuje się takiemu pracownikowi PIT 8 B????
    > Agata

    Nie. Od każdej umowy jeżeli była poniżej 143 zł odprowadza się zryczałtowany
    podatek i nie łączy się jej z innymi dochodami.
    To mniej więcej tak samo jak z naszym podatkiem od lokat.
    Policzyli zabrali i koniec.

  • 10. Data: 2003-03-03 13:54:37
    Od: s...@s...pl (SDD)

    > To znaczy może inaczej zapytam - jeśli ktoś (student) miał tylko jedno
    > zlecenie w roku na sumę <143zł, to nawet PITu nie musi składać?
    Zależy, czy to 143 byto kwota brutto czy netto. Jezeli netto - czyli
    dostales do reki np. 140 zl, to byla to umowa na wyzsza niz 143 zl kwote
    brutto i wtedy formularz zeznania (nie lubie okreslenia PITu , bo PIT to
    nazwa podatku - tak samo jak VAT) skladasz.

    Moje pytanie dotyczylo kwestii skladek - a zwlaszcza skladki zdrowotnej -
    czy ja normalnie odliczam od 20% ryczaltu i wogole - bo tak sobie
    pomyslalem, ze jesli takie umowy sa normalnie "ozusowane" to chyba ostatnią
    rzeczą ktora sie oplaca jest umowa-zlecenie na <= 143 zl...

  • 9. Data: 2003-03-03 13:54:37
    Od: s...@s...pl (SDD)