  • 1. Data: 2004-08-01 09:41:14
    Temat: Jak zatrudnić prezesa w sp. z o.o.
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wiadomo, że ZUS ucieszyłby się najbardziej z umowy o pracę, ale to jakby
    jest rozwiązanie najmniej korzystne.
    Ma ktoś jakieś doświadczenia?
    Zakładając, że tenże prezes może mieć płacone przez inny podmiot składki
    ZUS od podstawy 824 PLN brutto:-) Od zdrowotnego się raczej nie
    ucieknie, ale to najmniej boli.

    pozdrawiam

    Tomek

    Laczysz sie przez modem? Mamy dla Ciebie bonusy!
    >>> http://link.interia.pl/f1826

  • 2. Data: 2004-08-01 09:53:30
    Temat: Re: Jak zatrudnić prezesa w sp. z o.o.
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Ma ktoś jakieś doświadczenia?

    dodatkowe pytanie:
    jak zatrudnic prezesa w spolce bez rady nadzorczej gdzie proponowany prezes
    ma wiecej udzialow niz polowa [80%]?

    kto ma podpisac umowe z nim i czy bedzie ona wiazaca?

    vladi

  • 3. Data: 2004-08-01 19:19:36
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Staszewski napisał(a) w wiadomości: <4...@p...fm>...
> [...]
    >Zakładaj?c, że tenże prezes może mieć płacone przez inny podmiot składki
    >ZUS od podstawy 824 PLN brutto:-) Od zdrowotnego się raczej nie

    Jezeli chodzi tylko o ZUS to nie ma potrzeby placenia za prezesa. Kazdy
    czlonek zarzadu jest uprawniony i zobowiazany do prowadzenia spraw spolki z
    mocy kodeksu handlowego i nie potrzeba do tego odrebnej umowy. Jezeli jest
    do tego wspolnikiem, to dodatkowym argumentem jest fakt, ze nie pobiera
    wynagrodzenia spodziewajac sie dywidendy od spolki.

    Jesli nie ma rady nadzorczej to najlepiej zawrzec umowe o prace przez
    pelnomocnika powolanego przez walne zgromadzenie.

  • 4. Data: 2004-08-01 19:58:23
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Jesli nie ma rady nadzorczej to najlepiej zawrzec umowe o prace przez
    > pelnomocnika powolanego przez walne zgromadzenie.

    ale to nadal wychodzi ze sam z soba :)

    vladi

  • 5. Data: 2004-08-01 20:23:12
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    vladi napisał(a) w wiadomości: ...

    >ale to nadal wychodzi ze sam z soba :)
    >
    >vladi

    Przeciez prezes ma 80% udzialow a nie 100%. Zrobcie WZ, ktore podejmie
    uchwale o ustanowieniu pelnomocnika, okreslcie warunki proponowane
    prezesowi. Pełnomocnikiem może być któryś z pozostałych wspólników.

  • 6. Data: 2004-08-02 05:07:02
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "michal" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez prezes ma 80% udzialow a nie 100%. Zrobcie WZ, ktore podejmie
    > uchwale o ustanowieniu pelnomocnika, okreslcie warunki proponowane
    > prezesowi. Pełnomocnikiem może być któryś z pozostałych wspólników.

    Lub osoba 'z ulicy' - może to być uchwała o wynagrodzeniu prezesa +
    upoważnienie dla osoby trzeciej na dokonanie tej jednej dokładnie określonej
    czynności.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 7. Data: 2004-08-02 08:26:11
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 8/1/2004 9:58 PM, vladi wrote:

    > ale to nadal wychodzi ze sam z soba :)

    Walne zgromadzenie, jeżeli wspólnik nie ma 100% nie jest "samym sobą" -
    ewentualna kontrowersja byłaby, gdyby drugim wspólnikiem była np. żona -
    wtedy jest trochę kwaśno.

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-08-02 15:39:46
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik michal napisał:

> [...]
    > do tego wspolnikiem, to dodatkowym argumentem jest fakt, ze nie pobiera
    > wynagrodzenia spodziewajac sie dywidendy od spolki.

    Może w pierwotnym pytaniu nie napisałem tego jasno, ale intencją stron
    jest płacenie prezesowi za pracę:-) Bo właśnie sytuacja jest tego typu,
    że dotychczasowy prezes był większościowym wspólnikiem i pracował za
    "bóg zapłać", ale mu się niestety znudziło i postanowił zatrudnić
    najemnika do prowadzenia spółki. I powstał problem jak płacić
    najemnikowi, żeby skarb państwa dostał z tego jak najmniej.

    pzdr

    Tomek

    To moze byc ekscytujace lato... >>> http://link.interia.pl/f181c

  • 9. Data: 2004-08-07 16:17:51
    Od: Szexpir <s...@g...pl>

> [...]
    > najemnika do prowadzenia spółki. I powstał problem jak płacić
    > najemnikowi, żeby skarb państwa dostał z tego jak najmniej.

    Można jeszcze wyobrazić sobie:
    1. uchwałę o wypłacaniu Prezesowi wynagrodzenia z tytułu sprawowania
    funkcji (wtedy odchodzi mała, bo mała, ale część ZUSu),
    2. uchwała o wypłacaniu wspólnikom zaliczkowej dywidendy (wtedy podatek
    tylko 19 %)

    Pozdrowienia,
    Szexpir

  • 10. Data: 2004-08-07 20:32:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Aug 2004, Szexpir wrote:
    [...]
    >+ 2. uchwała o wypłacaniu wspólnikom zaliczkowej dywidendy (wtedy podatek
    >+ tylko 19 %)

    ...ale już opodatkowane CITem !
    Wynagrodzenia idą w KUP, czyli opodatkowane są raz.
    Ile to CITu ostatnio mamy ? 19% ? Dywidendy też ?
    No to z zysku spółki (1-19%)*(1-19%)=65,61% zostanie
    "do wypłaty".... ZUSu co prawda nie ma :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)