  • 11. Data: 2003-04-08 06:41:14
    Temat: Re: Jak zmusić US do przelania nadpłaty podatku na konto ?
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl>

    > Acha.
    > Ja już im mażę po marginesach od kilku lat i się nie czepiają.

    A ja złożyłem NIP3 i przesłali w zeszłym roku przekazem :( i co ?

    Janusz

  • 12. Data: 2003-04-09 14:30:46
    Temat: Re: Jak zmusić US do przelania nadpłaty
    Od: "wanda kwiekowska" <w...@N...gazeta.pl>

    Dzięki K.K.- już mam
    Wanda

  • 13. Data: 2003-04-09 20:48:01
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze g...@p...onet.pl:

> [...]
    > Co należy zrobić żeby do tych z US dotarło wreszcie po co jest adres
    > do korespondencji i nr rachunku na zeznaniu ?
    > Czy w tym celu należy wypełnić NIP-3 ??
    >
    > A druga sprawa- podobno w tym roku koszty przesłania nadpłaty z US do
    > podatnika będą pokrywane z tejże nadpłaty wg stawek Poczty Polskiej -
    > jeżeli ktoś ma kilkaset lub kilka tys. nadpłaty to z tej kwoty mogą mu
    > urwać całkiem pokaźną sumkę. Więc wydaje mi sie że i tu jakimś
    > ratunkiem byłoby "zmuszenie" US do przelania tej nadpłaty na rachunek
    > bankowy. I ponownie nasuwa sie pytanie: Jak to zrobić ?

    Więc:
    a) możesz spróbować się rozliczć we właściwym US dla siebie, czyli tam
    gdzie mieszkasz a nie tam gdzie jesteś zameldowany.
    b) na NIP-3 koniecznie podaj konto
    c) możesz też napisać na PIT że chcesz zwrot na konto - dużo US respektuje
    takie zapiski, choć nie zawsze ci się do tego otwarcie przyznają.
    d) w tym roku rzeczywiści pobierają opłatę za przekaz pocztowy
    -4,5 - do 50zł
    -5.5 za 50-100zł
    20 gr za każde następne 20 zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
    H. Jackson Brown, Jr.