  • 1. Data: 2003-04-07 12:19:43
    Temat: Jak zmusić US do przelania nadpłaty podatku na konto ?
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam,
    Znajomy jest na stałe zameldowany w domu, w którym od pewnego czasu już nikt
    nie mieszka a wynajmuje (i przez to nie chcą go zameldować na stałe) mieszkanie
    w mieście odległym od miejsca stałego zameldowania o kilkadziesiąt km. Rozlicza
    sie z podatku oczywiście w miejscu stałego zameldowania, ale mimo że podaje w
    miejscu "adres do korespondencji" adres rzeczywitego pobytu a ponadto nr
    rachunku bankowego, to US uparcie co roku wysyła nadpłate podatku pocztą na
    adres stałego zameldowania, gdzie listonosz oczywiście nikogo nie zastaje.
    Potem znajomy osobiście musi próbować odzyskać te pieniądze, w US odsyłają go
    na poczte, na poczcie do US albo na inną poczte i tak w koło. W rezultacie
    pieniądze w ostatnim roku udało mu sie odzyskać dopiero chyba we wrześniu i to
    po długich staraniach i jeżdzeniu tu i tam.
    Co należy zrobić żeby do tych z US dotarło wreszcie po co jest adres do
    korespondencji i nr rachunku na zeznaniu ?
    Czy w tym celu należy wypełnić NIP-3 ??

    A druga sprawa- podobno w tym roku koszty przesłania nadpłaty z US do podatnika
    będą pokrywane z tejże nadpłaty wg stawek Poczty Polskiej - jeżeli ktoś ma
    kilkaset lub kilka tys. nadpłaty to z tej kwoty mogą mu urwać całkiem pokaźną
    sumkę. Więc wydaje mi sie że i tu jakimś ratunkiem byłoby "zmuszenie" US do
    przelania tej nadpłaty na rachunek bankowy. I ponownie nasuwa sie pytanie: Jak
    to zrobić ?

  • 2. Data: 2003-04-07 12:34:01
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    do
    > przelania tej nadpłaty na rachunek bankowy. I ponownie nasuwa sie pytanie:

    Wypełnić NIP-3 i wysłać razem z zeznaniem.
    Na dole zeznania napisać długopisem, że ma iść na rachunek podany na NIP-3.
    Bo nie we wszystkich US NIP-3 czytają.
    Jak przyjdzie pocztą, to za telefon i z góry na dół na nich.

    Jak nie złożysz NIP-3, to choćbyś ich na kolanach prosił na konto ci nie
    wyślą.

  • 3. Data: 2003-04-07 12:58:27
    Od: g...@p...onet.pl

    > Wypełnić NIP-3 i wysłać razem z zeznaniem.
    Dzięki !
    > Na dole zeznania napisać długopisem, że ma iść na rachunek podany na NIP-3.
    Na dole tzn ?
    Pod częścią M. "Adnotacje Urzędu Skarbowego" (na dolnym marginesie)?
    Boje sie mazać po marginesach (a jeśli już to najwyżej delikatnie ołówkiem)
    żeby urzędasy sie nie przyczepiły albo powiedziały że taki formularz jest
    nieważny.

    > Jak nie złożysz NIP-3, to choćbyś ich na kolanach prosił na konto ci nie
    > wyślą.

    A to niezłe z nich gnojki :-)

    P.S. Czy to musi być nr rachunku na nazwisko podatnika, czy może to byc
    rachunek jednego z domowników (np wspólny dla dwóch zeznań PIT-37) jeżeli nie
    każdy z domu ma osobisty rachunek w Banku?

  • 4. Data: 2003-04-07 13:14:46
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    ołówkiem)
    > żeby urzędasy sie nie przyczepiły albo powiedziały że taki formularz jest

    Acha.
    Ja już im mażę po marginesach od kilku lat i się nie czepiają.

> [...]
    nie
    > każdy z domu ma osobisty rachunek w Banku?

    Raczej własny, albo małżeński.

  • 5. Data: 2003-04-07 13:19:37
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    ołówkiem)
    > żeby urzędasy sie nie przyczepiły albo powiedziały że taki formularz jest

    Ja zawsze pisalem ( jak mialem nadplate ). Oczywiscie w zadnym przypadku nie
    olowkiem, bo nikt tego nie potraktuje
    powaznie. Pisalem zawsze po prostu "Nadplate prosze przelac na moj rachunek
    bankowy nr ...... " + podpis

    > A to niezłe z nich gnojki :-)

    Do mnie kiedys zadzwonily panie z US na komorke z pytaniem co maja zrobic z
    nadplata. Powiedzialem cos o NIP-3, na co dostalem odpowiedz "A kto to czyta
    ?"
    Wiec im przedyktowalem numer rachunku przez telefon - wszystko doszlo. Odtad
    zawsze pisalem numer rachunku na PIT.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2003-04-07 13:28:57
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > Co należy zrobić żeby do tych z US dotarło wreszcie po co jest adres do
    > korespondencji i nr rachunku na zeznaniu ?

    nie chodzi o adres do korespondencji tylko o adres zamieszkania, adres zameldowania
    nie ma znaczenia
    wypełnić NIP-3

  • 7. Data: 2003-04-07 17:41:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003 g...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Boje sie mazać po marginesach (a jeśli już to najwyżej delikatnie ołówkiem)

    Mało papierów składasz, to dlatego :)

    pzdr, Gotfryd
    (...do zawieszenia newsów)

  • 8. Data: 2003-04-07 18:36:09
    Temat: Re: Jak zmusić US do przelania nadpłaty
    Od: "wanda kwiekowska" <w...@N...gazeta.pl>

    A czy ten druk NIP 3 to jest gdzieś w internecie do ściągnięcia-czy trzeba po
    niego jechać do US ?
    wanda

  • 9. Data: 2003-04-07 19:19:53
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "wanda kwiekowska" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > A czy ten druk NIP 3 to jest gdzieś w internecie do ściągnięcia-czy trzeba
    po
    > niego jechać do US ?
    > wanda

    www.pity.pl
    program druki IPS. Resztę się doczytasz.

  • 10. Data: 2003-04-07 19:30:09
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    wypełnij NIP3 i koniecznie
    dopisz na dole formularza duzymi literami "należnośc proszę przekazać na
    rachunek nr...". Jeżeli nie chcesz mazać formularza to napisz to na żółtej
    karteczce i TRWALE (zszywką) przymocuj ją do formularza.