  • 1. Data: 2003-04-07 11:51:46
    Temat: zdrowotne
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Z góry przepraszam za kretyńskie pytanie, ale dopiero rozpoczęłam DG i mam
    mały problem:
    1) czy ubezpieczenie zdrowtne odlicza się od podatku dochodowego?
    2) jeżli tak, to w której rubryce w KPiR powinnam je umieścić (zaznaczam, że
    płacę tylko UZ i tylko za siebie)?
    3) czy koszty uzyskania przychodu wpisuję w netto?

    Wiem, że pytania banalne, ale chciałabym się upewnić.

  • 2. Data: 2003-04-07 11:57:19
    Temat: Re: zdrowotne
    Od: "buchalter" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Iwona Z" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Z góry przepraszam za kretyńskie pytanie, ale dopiero rozpoczęłam DG i mam
    > mały problem:

    > 1) czy ubezpieczenie zdrowtne odlicza się od podatku dochodowego?
    Tak

    > 2) jeżli tak, to w której rubryce w KPiR powinnam je umieścić (zaznaczam,
    że
    > płacę tylko UZ i tylko za siebie)?
    w żadnej, odliczasz w deklaracji PIT-5

    > 3) czy koszty uzyskania przychodu wpisuję w netto?
    jeśli jesteś podatnikiem VAT nie korzystającym ze zwolnienia, to tak, w
    przeciwnym wypadku brutto.

    > Wiem, że pytania banalne, ale chciałabym się upewnić.

    Pozdrawiam

    buchalter

    b...@p...pl

  • 3. Data: 2003-04-07 13:24:12
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "buchalter" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Iwona Z" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak

    Nie cale UZ odliczasz od podatku ...

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2003-04-07 15:00:35
    Od: "buchalter" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "buchalter" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > mam

    > Nie cale UZ odliczasz od podatku ...
    >

    > --
    > Jacek

    Dokładnie. Nie całe a tylko 7,75% podstawy.

    buchalter

    b...@p...pl